هات‌داگ مشبک، شیک و لذیذ
کد خبر: ۹۲۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
هات‌داگ معمولا ساندویچی گرم شامل سوسیس و نان فانتزی نرمِ مخصوص هات‌داگ است که به آن کاهو سس خردل سس کچاپ و ادویه جات نیز زده می‌شود و انواع و اندازه‌های مختلفی دارد. اما امروز تصمیم داریم شما را با یک سبک جدید از تهیه‌ی هات داگ آشنا کنیم.
هات‌داگ مشبک، شیک و لذیذ
اختصاصی تابناک باتو؛ هات‌داگ معمولا ساندویچی گرم شامل سوسیس و نان فانتزی نرمِ مخصوص هات‌داگ است که به آن کاهو سس خردل سس کچاپ و ادویه جات نیز زده می‌شود و انواع و اندازه‌های مختلفی دارد. اما امروز تصمیم داریم شما را با یک سبک جدید از تهیه‌ی هات داگ آشنا کنیم. در این روش، از نان فانتیزی استفاده نمی‌شود و به جای آن با کمک خمیری که تهیه‌ می‌شود، هات داگ را تهیه می‌کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این نوع هات داگ، با ما همراه باشید.

هات‌داگ مشبک، شیک و لذیذ

مواد لازم برای خمیر:

آرد: 2 پیمانه
مایه خمیر: یک قاشق چایخوری
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
شکر: یک قاشق غذاخوری
شیر ولرم: سه چهارم پیمانه
کره ذوب شده یا روغن: دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای هات داگ:

سوسیس: 8 عدد بزرگ
نمک: یک قاشق چایخوری
اوریگانو: یک قاشق چایخوری
پیازچه: یک عدد خرد شده
پنیر پارمسان: یک چهارم پیمانه
تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیه:

آرد، مایه خمیر، نمک و شکر را در ظرفی ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم. شیر و کره را به مواد قبلی اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا خمیری یکدست به وجود آید. خمیر را در مکانی گرم قرار می‌دهیم تا حجم آن بیشتر شود.

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، روشن می‎کنیم. سوسیس‌ها را برش طولی می‌دهیم. سطح کار را آرد پاشی می‌کنیم و خمیر را با کمک وردنه به شکل مستطیل روی میز پهن می‌کنیم. ابعاد تقریبی مستطیل 13*9 خواهد بود. با کمک یک چاقوی تیز، تقریبا 9 برش طولی به خمیر می‌دهیم.

سینی فر را آماده می‌کنیم برش‌های خمیر را به صورت مشبک داخل سینی فر می‌چینیم و در لابه‌لای این شبکه‌ها، برش‌های سوسیس را قرار می‌دهیم.

با کمک قلمو یا چنگال، روی کل مواد را تخم مرغ زده شده می‌مالیم و سپس نمک، اوریگانو، پیازچه و پنیر را روی سطح آن می‌پاشیم. سینی را به مدت ده دقیقه کناری قرار می‌دهیم سپس آن را داخل فر به مدت بیست دقیقه می‌گذاریم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: fatafeat ـ wikipedia



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
فک کنم این واسه ایران بیفایدس اخه سوسی کالباسای ساخت وطن با گوشت هر نوع جانداری تهیه میشن الا گاو و گوسفند نخوریم خیلی بهتره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار