احتمال افزایش آمار قربانیان زلزله کرمانشاه
کد خبر: ۹۲۸۹۲
تاریخ انتشار: 2017 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تداوم فعالیت کمیته تحقیق درباره اجساد دفن شده بدون گواهی فوت در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

اسماعیل نجار در این باره گفت: پس از وقوع زلزله برخی خبرها حاکی از این بود که تعدادی از جانباختگان بدون دریافت گواهی فوت و مجوز پزشکی قانونی توسط اقوامشان به خاک سپرده شده اند که در همین راستا کمیته ای برای تحقیق در این خصوص و شناسایی این اجساد با حضور نمایندگانی از پزشکی قانونی، بخشداری ها، ثبت احوال و ... تشکیل شد.

وی با بیان اینکه با فعالیت این کمیته در روز گذشته نیز اجساد 25 نفر از افرادی که بدون گواهی فوت دفن شده بودند، شناسایی و برایشان گواهی صادر شد، گفت: فعالیت این کمیته همچنان ادامه دارد و ممکن است در روزهای آتی نیز تعداد بیشتری از این اجساد شناسایی شوند.

نجار آخرین آمار قربانیان زمین لرزه کرمانشاه را 483 نفر اعلام کرد و افزود: احتمال دارد که چند نفری هم به این تعداد از قربانیان اضافه شود، اما در حال حاضر آمار رسمی ما 483 نفر است اما این آمار، آمار قطعی نیست.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا ممکن است جسد برخی جانباختگان همچنان در زیرآوار مانده باشد گفت: احتمال این موضوع خیلی خیلی کم است، از کمتر از 24 ساعت پس از وقوع زلزله و حوالی ساعت 15 روز اول دیگر هیچ مورد جانباخته یا مجروحی در زیرآوار نداشته ایم و برهمین اساس نیز پایان عملیات جستجو را اعلام کردیم.

نجار درباره وضعیت فعلی مناطق زلزله زده نیز گفت: با توجه به سرمای هوا در این مناطق اقداماتی برای اسکان موقت زلزله زدگان در حال انجام است و دستگاه های امدادی و نظامی همچنان در این مناطق حضور دارند.

فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار