تخریب دیوار خانه تاریخی به دست همسایه‌ها +تصاویر
کد خبر: ۹۲۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
خانه تاریخی نائل مربوط به دوره صفوی در کوچه مسجد مصری شهر اصفهان قرار دارد. خانه تاریخی که وضعیت مناسبی ندارد و بخش های زیادی از آن تخریب شده است. فرو ریختن دیوار این خانه حالا وضعیت آن را نمایان کرده است. دیواری که شبانه فرو ریخته و شائبه تخریب کل خانه را به دنبال داشته است.

فریدون الهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره وضعیت این خانه می گوید: بخش تخریب شده تنها دیوار حیاط بوده که توسط عده ای از همسایه به بهانه تعریض کوچه این اتفاق افتاده است.

او درباره وضعیت خانه نیز می گوید: این خانه ثبت ملی است و بخش عظیمی از آن به دلیل رسیدگی نشدن فرسوده است. سقف ها از خیلی وقت پیش ریزش داشته و تخریب فعلی تنها مربوط به این دیوار است و به اصل خانه تعرضی نشده است.

 
 


مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان همچنین درباره اقدام انجام شده، می گوید: یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل حاضر شده و پیمانکار ما قرار است دیوار را دقیقا در محل سابق خود بازسازی کند.

الهیاری درباره مالکیت بنا می گوید: بنای نائل ثبت ملی و پلان و نقشه های آن برای مرمت موجود است. مالکیت بنا در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و جزو اولویت های مرمتی استان است. با این حال برنامه ما برای آن واگذاری به بخش خصوصی است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
1
اگه این آثار تو اروپا بود کلی ازش محافظت می شد کلی ازش درآمد کسب می کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار