شرایط معافیت سربازی زلزله‌زدگان کرمانشاه +جزئیات
کد خبر: ۹۲۷۸۲
تاریخ انتشار: 2017 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور همدردی با مشمولان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و خانواده های آنان، تسهیلاتی برای معافیت از خدمت این دسته از عزیزان در نظر گرفته شده است.

برهمین اساس، یکی از فرزندان مشمول خانواده هایی که تمام و یا حداقل دو نفر از اعضاء درجه یک خانواده خود (پدر،مادر،خواهر،برادر،همسر و فرزند) را از دست داده اند از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند خواهند شد.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه غیبت مانع رسیدگی به درخواست معافیت از خدمت این دسته از مشمولان نخواهد بود، آمده است: در مواردی که سرپرست خانواده فوت کرده و یا به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد، تنها فرزند ذکور بالای 18 سال خانواده، از خدمت سربازی معاف خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در صورت وجود فرزند ذکور دیگری که قادر به سرپرستی خانواده است، شرط برخورداری از معافیت، عدم سکونت فرزندان دیگر در شهر محل زلزله می باشد.

به عنوان مثال؛ خانواده ای که دارای سه فرزند پسر بالای 18 سال سالم است و پدر خانواده در اثر زلزله فوت شده و دو فرزند خانواده در خارج از استان محل سکونت خانواده سکونت دارند، لذا مشمولی که به همراه مادر ساکن شهرستان محل زلزله زده می باشد ، واجد شرایط بهره مندی از معافیت سربازی است.

گفتنی است؛ سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده اند و یا همسرشان به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد،نیز از معافیت بهره‌مند خواهند شد.

شایان ذکر است؛ سربازان متاهلی که دارای واحد مسکونی به صورت ملکی و یا اجاره در مناطق زلزله بوده،که در اثر زلزله،آسیب دیده و یا تخریب شده،در صورتی که تایید شود همسر وی در آن منزل سکونت داشته است، معاف خواهند شد.

همچنین سربازان متاهلی که به دلیل از دست دادن پدر خود و پدر همسر، به علت اینکه همسرشان در محل وقوع زلزله بی سرپرست می باشد ، از خدمت سربازی معاف می شوند.

گفتنی است؛ مشمولان واجد شرایط باید با مراجعه به ستاد بازسازی مناطق زلزله زده مستقر در فرمانداری یا بخشداری های شهرستان های زلزله زده ، نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام و برای ثبت درخواست معافیت سربازی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام کنند.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار