تصویری شوک آور از خشونت جنگ داخلی آمریکا
کد خبر: ۹۲۷۱۷
تاریخ انتشار: 2017 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
در سال ۱۸۶۲ میلادی و در اوج جنگ‌های داخلی آمریکا، عکاسی به نام متیو برادلی یکی از تاریخی‌ترین تصاویر را از رئیس‌جمهور آمریکا، آبراهام لینکلن ثبت کرد. این عکس در آن تاریخ فقط پنج دلار قیمت داشت ولی بعدها باقیمت بسیار گزافی فروخته شد.

در آن دوران دوربین عکاسی تازه اختراع‌شده بود و این تصاویر را مردم آمریکا برای اولین بار می‌دیدند. در آن زمان، عکاس جوانی به نام برادلی استافر الکساندر گاردنر، شروع به عکاسی از صحنه‌های نبرد جنگ‌های داخلی آمریکا کرد. او در این تصاویر خشونت و کشتار سربازان را به تصویر می‌کشید. نتایج و بازتاب عکس‌ها بسیار شوک‌آور بود و تأثیر عمیقی بر روی مردم آمریکا بر جای نهاد.

تصویری شوک آور از جنگ داخلی آمریکا!

یک شهروند آمریکایی می‌گوید:

نتایج عکس‌های آقای برادلی بسیار دردناک بود و حقایق جنگ را به مردم جنگ‌زده آمریکا نشان داد.

جمله بالا در روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز و در تاریخ بیستم ماه اکتبر سال ۱۸۶۲ میلادی به چاپ رسید. قبل از برادلی پیشگامان زیادی عکاسی جنگ بودند. افرادی مانند راجر فنتون از بریتانیا و کارل استامزی از اتریش پیشگامان عکاسی جنگ در جهان هستند. آن دو تصاویر جنگ کریمه را ثبت کرده‌اند و بدون اینکه خودشان بدانند نخستین عکاسان جنگ تاریخ به شمار می‌آیند. در سال ۱۸۵۰ میلادی انتشار تصاویر آن‌ها در جراید و روزنامه‌ها سروصدای بسیاری را به پا کرد. افراد دیگری نیز پیشگام عکاسی جنگ بودند که از جنگ جهانی اول تصاویری را ثبت کرده‌اند.

شگفتی های تاریخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار