واگذاری کودکان زلزله‌زده کرمانشاه صحت دارد؟
کد خبر: ۹۲۶۴۰
تاریخ انتشار: 2017 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
 امید قادری در خصوص وضعیت کودکان بی سرپرست در مناطق زلزله زده و اینکه برخی از این کودکان به خانواده های بدون فرزند واگذار شده اند، گفت: این اخبار کذب بوده و صحت ندارد.

وی انتشار این اخبار در فضای مجازی را از سوی کلاهبرداران دانست و تاکید کرد: هیچ کودک بی سرپرستی در این نقاط رها نشده است و سازمان بهزیستی مسسئولیت سرپرستی آنها را عهده دار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیام ها و اخبار منتشره در فضای مجازی از واگذاری این کودکان صحت ندارد و مردم مراقب کلاهبرداران باشند.

وی تاکید کرد: این اخبار هیچ رسمیتی ندارد و تنها کلاهبرداران و سودجویان می خواهند از شرایط فعلی زلزله زدگان به نفع خود سواستفاده کنند.

قادری تصریح کرد: اینکه در اخبار فوق آمده «کودکان زیادی در زلزله بی سرپست شده و آماده واگذاری به خانواده های متقاضی فرزند هستند» صحت ندارد و برنامه ریزی های لازم برای تحت پوشش قرار دادن کودکان حادثه دیده زلزله کرمانشاه از سوی سازمان بهزیستی انجام شده است که خوشبختانه هیچ کودک زلزله زده ای، بدون سرپرست نمانده است و هیچ کودک بی سرپرستی رها نشده است.

وی گفت: تنها یک کودک در زلزله اخیر، هر دو والد خود را از دست داده بود که او نیز به اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه منتقل شد و تحت پوشش حمایت های همه جانبه این اداره قرار گرفت و وضعیت فعلی او نیز به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان بهزیستی رصد می‌شود.

این مسئول گفت: خوشبختانه بافت فرهنگی و اجتماعی و نوع فرهنگ حاکم بر خانواده های کرمانشاهی طوری است که اجازه نمی دهند هیچ کودکی در بیرون از محیط خانواده حضور داشته باشد و این موضوع کمک قابل توجهی به بهزیستی در ساماندهی کودکان زلزله زده بود.

قادری تاکید کرد: مردم اخبار مرتبط با کودکان زلزله زده را از منابع رسمی خبری کشور و سایت سازمان بهزیستی دنبال کنند و به شایعات این چنینی توجهی نداشته باشند تا در دام کلاهبرداران اخاذ گرفتار نشوند.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار