سقف سرعت مجاز در همه راه‌های کشور کاهش یافت
کد خبر: ۹۲۶۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
داوود کشاورزیان در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارک)، با اشاره به این‌که ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا و ۲۱۵ هزار کیلومتر انواع راه دارد، اظهار کرد: حدود ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۸۵ هزار کیلومتر سایر راه‌هاست. بر اساس آخرین آمار پلیس راه حدود ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتوسیکلت در کشور پلاک شده است.

وی با بیان این‌که حدود ۹۴ درصد کالا در کشور توسط حمل‌ونقل جاده‌ای در داخل کشور انجام می‌شود، افزود: سال گذشته ۱۶ هزار نفر تلفات جانی رانندگی داشته‌ایم که ۳۰ درصد آن مربوط به راه‌های درون‌شهری است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به هدفگذاری برای کاهش تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی به زیر ۱۰ هزار نفر تا ۱۰ سال آینده به قیمت پایین سوخت در کشور انتقاد و تصریح کرد: روزانه حدود ۷۵ میلیون لیتر سوخت ارزان در کشور مصرف می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به استفاده کارشناسان ایرانی از دستاورد‌های پیارک یادآور شد: میزان تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده و جمع‌بندی ما این است که سقف سرعت مجاز را ۱۰ کیلومتر کاهش دهیم. این مسئله در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار دارد. بر این اساس در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر، در بزرگرا‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۰ کیلومتر، در جاده‌های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در راه‌های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
اخرش یه چیزی کاهش یافت همه چیز معمولا افزایش پیدا میکنه
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
1
رو کیفیت ماشینا کار کنید نه سرعت ماشینا
محسن رضائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
همیشه در ایران برای حل مشکلات بیشتر به معلول مشکل می پردازند نه علت مشکل، چونکه حل اون از نظر اقتصادی بسیار با صرفه تر برطرف کردن مشکل یا به قولی _علت_ماجرا هست در ایران به خاطر فاصله زیاد شهرها وماشین های که سرعتهای بالاتر از 120دیگه مشکلی براشون بوجود نمی آره مردم تمایل دارند با سرعتهای بالا رانندگی کنند،اما مسولین هیچ توجهی به نکات ندارند و فقط محدودیتها رو افزایش می دهند هم دیگه لازم نیست استاندارد های بالاتری برای ساخت جاده به کار ببرند و هم با جریمه کردن رانندهها درآمد بیشتری نسیب دولت می شود؛به این میگن بازی دو سر برد_در اینجا بخونید دوسر سود_ای کاش تعاملات بین المللی هم این نوانایی رو داشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
یکی از علل تصادفات جاده ای سرعت کم دوربین های زیاد و متعدد و خرابی جاده هاست که راننده را به علت طولانی شدن سفر خسته می کند اتفاقا کم شدن سرعت باعث خستگی شده و عده ای برای زودتر رسیدن همه جور تخلف را انجام دهند که خود باعث تصادف می شود البته این طرح برای جریمه کردن بیشتر که الان به صورت یک کاسبی پرسود درآمده خوب است اگر می خواهیم تصادف کم شود باید دوربین ها جمع آوری شود خصوصا افرادی که با پنهان شدن در پشت موانع دزدکی فیلم می گیرند و یکباره برای گرفتن ماشین بیرون می پرند که خودم دیدم در این صحنه شش ماشین با هم برخورد کردند کیفیت خود رو ها را بالا ببریم سرعت در آزادراهها و بزرگراهها را بالا ببریم تا زمان سفرها کم شود و از خستگی و خواب آلودگی راننده ها جلوگیری شود و جاده ها را درست کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار