مس هم به جمع کالاهای قاچاق اضافه شد +عکس
کد خبر: ۹۲۶۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
 این اولین بار است که ماموران گمرک در عملیات‌های مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر با قاچاق شمش مس مواجه می‌شوند.

قاچاق شمش مس تاکنون سابقه نداشته و این اقدام موجب حیرت ماموران گمرک شده است. این در حالی است که برخی‌ها افزایش قیمت مس را دلیل این اقدام می‌دانند، ولی با این حال واردات قانونی مس با پرداخت حداقل حقوق ورودی امکان پذیر است و ایران یکی از صادرکنندگان مس در دنیا به شمار می‌رود.

ماموران گمرک در این عملیات در نتیجه کنترل و بازرسی از کامیون ورودی به کشور از مرز ترکمنستان تعداد ۱۸۴ قطعه شمش مس به وزن تقریبی ۹۹۴ کیلوگرم کشف کردند که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف کامیون جاسازی شده بود.

یکی از جالب‌ترین قسمت‌هایی که راننده متخلف انواع شمش مس را برای ورود غیر قانونی به کشور جاسازی کرده بود، زاپاس کامیون بود. علاوه بر آن انواع شمش مس در کابین راننده، جعبه بغل ماشین و زیر کانتینر ۴۰ فوت هم جاسازی شده بود که توسط ماموران گمرک کشف گردید. کالای مکشوفه ومتهم به مراجع ذیربط ارجاع شدند.

مس هم به جمع کالاهای قاچاق اضافه شد +عکس
گمرک ایران
برچسب ها: مس ، گمرک ، کالای قاچاق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
1
چرا در کشور ما قاچاق کالا خیلی سود دهی داره علتش گمرک بالا برای وارداته
مریخ
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
اگر از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری نشود تولید کنند ان کالا در داخل دچار ورشکستگی خواهد شد و خود کفایی ان محصول از بین خواهد رفت و دوباره دولت مجبور است ان کالایی که تولید کننده اش دچار ورشکستگی شده را قانونی خریداری و وارد کند با اینکار ارز از کشور خارج و کالا برای دولت بسیار گران تمام خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار