یک زن در مدینه درگذشت
کد خبر: ۹۲۵۹
تاریخ انتشار: 2015 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
رئیس سازمان حج و زیارت از فوت یک زائر در مدینه خبر داد و گفت: سهمیه حج تمتع از سال آینده افزایش می‌یابد .
 
سعید اوحدی پیش از سفر به عربستان گفت: سهمیه حج در سه سال گذشته به دلیل پروژه بزرگ مسحد الحرام ۲۰ درصد کاهش یافته بود و با توجه به اینکه امسال آخرین سال اجرای این طرح است امیدواریم طبق وعده داده شده این کسری سهمیه برگشت داده شود و ما بتوانیم صف طویل حج تمتع را کاهش دهیم.

وی گفت: ۱۵ هزار زائر ایرانی در قالب ۵۲ پرواز به عربستان برای شرکت در مناسک حج تاکنون اعزام شده‌اند و اولین گروه از زائران ایرانی روز گذشته ششم شهریورماه از مدینه به مکه عازم شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تا پایان عملیات اعزام حج ۲۲۲ پرواز از ۱۷ ایستگاه پروازی برای انتقال زائران انجام می‌شود، گفت: ۶۲ درصد زائران با پروازهای مستقیم مدینه مشرف می شوند که این موضوع حوادث جاده‌ای را کاهش و امنیت زائران را افزایش خواهد داد.

اوحدی گفت: یک زائر مرد کهنسال بدلیل سکته قلبی فوت کرده و بقیه زائران در سلامت هستند و تاکنون مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

وی از افزایش ۲۰ درصدی پزشکان زن خبر داد و اظهار داشت:سطح خدمات پزشکی بدون اغراق با سایر کشورها قابل مقایسه نیست و براساس توصیه مقام معظم رهبری طرح انطباق پزشکی به صورت صد درصد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط تاخیر پروازهای خارجی ۳۰ دقیقه است، گفت: این در حالی است که معدل تاخیر پروازهای حج زیر ۱۰ دقیقه است.

رئیس سازمان حج با تاکید براینکه چادرهای جدیدی برای اسکان جانبازان در منا استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم سایر زائران نیز از این امکانات بهره‌مند شوند و حداقل ۱۵ درصد زائران امسال در این چادرهای جدید پوشش داده می شوند.

وی گفت: نرم افزاری برای کاهش تعداد گمشدگان طراحی شده است و در صحرای عرفات نیز پیشگیری‌هایی در امور بهداشتی و خدمات رفاهی انجام شده است.
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار