عجیب اما واقعی؛ شانس شیلی برای حضور در جام جهانی
کد خبر: ۹۲۵۵۷
تاریخ انتشار: 2017 November 24    -    ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
شاید به نظر عجیب برسد، اما هنوز امیدهایی وجود دارد که شاهد حضور تیم ملی فوتبال ایتالیا یا شیلی در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ باشیم.

شیلی در آخرین دیدار انتخابی با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب برزیل شد و در رده ششم جدول رده‎بندی ایستاد و ایتالیا هم با نتیجه مجموع یک بر صفر مقابل سوئد در پلی‌آف شکست خورد.

پرو اما توانست در پلی‌آف و بازی مقابل نماینده اقیانوسیه با نتیجه مجموع ۲ بر صفر به برتری برسد و راهی جام جهانی روسیه شود.

در این کشور یک نماینده مجلس ریاست فدراسیون را به عهده گرفته است و طبق قوانین فیفا دخالت دولت هر کشور در فدراسیون فوتبال آن کشور قابل قبول نیست و ممکن است باعث شود عضویت فدراسیون فوتبال آن کشور در فیفا لغو شود.

به همین دلیل لیبرو خبر داده که جایگاه پرو در جام جهانی متزلزل شده است. در بند ۷ قانون فیفا آمده اگر یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی از حضورش کناره‎گیری کرده یا به دلیلی کنار گذاشته شود، تعیین تکلیف به عهده فیفا است. فیفا این توان را دارد تا تصمیم بگیرد کدام تیم باید جانشین آن تیم شود.

مطبوعات دنیا در واکنش به این خبر مدعی شدند که دو تیمی که در صورت کنار رفتن پرو بیشترین شانس را برای حضور در جام جهانی دارند ایتالیا و شیلی هستند.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار