زمین به زودی آتش می گیرد!
کد خبر: ۹۲۴۳۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 23    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
بشر از چه زمانی از گرمای جهانی ساخته ی خود آگاه بوده است
اما چرا کسی کاری در رابطه با آن انجام نداد؟ چرا که اگر نرخ تولید کربن دی اکسید با همان میزان تولید اواخر قرن ۱۹ ادامه می یافت، طبق پیش بینی ها امروزه با اینچنین گرمایی مواجه نمی شدیم. دلیل دیگر اینکه دانشمندان بر این باور بودند که اقیانوس ها بیشتر آن را جذب می کنند.
 بشر از چه زمانی از گرمای جهانی ساخته ی خود آگاه بوده است
 
زمین به زودی آتش می گیرد!  اختصاصی «تابناک باتو»؛ هم اکنون گرمای جهانی، یکی از موضوعات سیاسی مطرح اخبار جهان است. هر روز دانشمندان آماری تازه و نگران کننده از گرمایی که حاصل فعالیت های بشر است، منتشر می کنند. شاید فکر کنید، اگر کمی زودتر از این موضوع مطلع می شدیم، کاری برای جلوگیری از آن انجام می دادیم؛ اما باید بدانید که بیش از یک قرن است، دانشمندان در مورد اینچنین روزی هشدار می دهند.

بنا بر این گزارش، دانشمندان مدت بسیاری است، در مورد دمای جو زمین سخن می گویند و در بیشتر مواقع، موضوع پرسش های مطرح درباره چگونگی نقش انسان ها در این فاجعه نبوده است.

بشر از چه زمانی از گرمای جهانی ساخته ی خود آگاه بوده است 
البته باید گفت، عامل این مصیبت، همان چیزی است که همه ی ما با آن آشنایی داریم؛ مولکول دی اکسید کربن؛ چیزی که در آن زمان به آن اسید کربن گفته می شد. بخار آب و این مولکول گرما را در فضا به دام می اندازند. میزان بخار آب روز به روز تغییر می کند و سطح کربن دی اکسید ذره ذره و طی گذر زمان افزایش می یابد.
 
اگر مثلا در پی تشعشعات آتش فشان ها سطح کربن دی اکسید تغییر کند، همزمان میزان بخار آب نیز افزایش یافته و دمای جهانی حتی بیشتر از قبل از طریق اثر گلخانه ای افزایش می یابد.
 
محاسبات نشان می دهند، اگر جو زمین نیمی از میزان اسد کربنیک خود را از دست می داد، دمای اروپا ۴ تا ۵ درجه خنک تر می شد و این یعنی توجیه وجود عصر یخبندان. و همچنین اگر همیشه کربن دی‌اکسید به هوا اضافه شود، مثلا دود کارنجات، دمای زمین افزایش می یابد.
 
بشر از چه زمانی از گرمای جهانی ساخته ی خود آگاه بوده است 
 
اما چرا کسی کاری در رابطه با آن انجام نداد؟ چرا که اگر نرخ تولید کربن دی اکسید با همان میزان تولید اواخر قرن ۱۹ ادامه می یافت، طبق پیش بینی ها امروزه با اینچنین گرمایی مواجه نمی شدیم. دلیل دیگر اینکه دانشمندان بر این باور بودند که اقیانوس ها بیشتر آن را جذب می کنند. در نتیجه پیش بینی آن ها شروع گرمای زمین از حداقل چندین قرن دیگر بود.

بشر از چه زمانی از گرمای جهانی ساخته ی خود آگاه بوده است
 
پیش بینی ها اشتباه از آب درآمد، جو زمین واقعا خیلی زود گرم شد و بیش از صد سال طول کشید تا بالاخره سازمان های مربوطه قوانینی در این رابطه تصویب کنند. امروزه ۹۷ درصد دانشمندان اقلیمی بر این باورند که زمین در حال گرم شدن است و البته بر روی اینکه این اتفاق حاصل فعالیت های انسانی است اتفاق نظر دارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
2
23
به یک موضوع کاملا تخصصی بسیار سطحی پرداخته اید
سید حسنی3نیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
آیا میدانید چرا این آتش سوزی از عدن یمن شروع میشود؟
خلیج عدن محل گرداب تسویه و مبادله معکوس دمایی است شاید بهمین علت جهنم برزخی را در حضرموت نهاده اند
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
1
اگر بشر هوا را الوده نکند
جلوی رشد وحشتناک جمعیتش را بگیرد
طبیعت و محیط زیست حیوانات را تخریب نکند
کره زمین گرمتر نخواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
این اثر دی اکید کرلن بر گرمایش زمین رو خیلی سطحی نگاه نکنین. دی اکسید کربن تو اکثر طیف هایی که جذل انجام میده آب و متان اثر جذبی خیلی قوی تری دارن. همین موضوعه که باعث شد امریکا از پیمان کاهش انتشار خارج بشه
نکته جالبتر این که کل فعالیت های انشانی 3 تا 5 درصد مسوول انتشار دی اکسید کربنه و بقیش منابع طبیعی مسوول انتشارن
یکی از دلایل توجه زیاد به این موضوع جلوگیری از رشد اقتصادی بعضی کشورهاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
آخ جون یهو میسوزیم دیگه یه عمر ذره ذره اینجا نمیسوزیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار