رفتار نژادپرستانه با دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا +عکس
کد خبر: ۹۲۴۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 22    -    ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
یک دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا می‌گوید که راننده یک اتوبوش شهری او را به دلیل این که نامش «محمد» است از اتوبوس پیاده کرده است.

یک دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا می‌گوید نیمه‌شب او را به دلیل این که نامش «محمد» است از یک اتوبوس شهری اخراج کرده است.

 


به گزارش روزنامه ایندیپندنت، «محمد رضا سرداری»، دانشجوی مقطع دکتری رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه تگزاس می‌گوید روز 12 نوامبر (برابر با 22 آبان) در مسیر «آرلینگتون» به «کانزاس» راننده اتوبوس او را پیاده کرده و از او خواسته بلیطش را نشان دهد.

«سرداری» گفته که راننده ابتدا نسخه‌ای از بلیط که تصویر آن در گوشی‌اش بوده را نپذیرفت و بعد از دیدن بلیط چاپ‌شده گفته که او باید از اتوبوس پیاده شود.

او در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفته که مجبور شده برای طی کردن 200 مایل باقی‌مانده 250 دلار دیگر به یک خودروی دیگر پول پرداخت کند. او برای شرکت در یک گردهمایی علمی عازم کانزاس سیتی بوده است.

در ویدئویی که سرداری از مکالمه‌اش با راننده شرکت «گریهاند» منتشر کرده راننده می‌گوید که با پلیس تماس گرفته است. شرکت «گریهاند» در واکنش به این حادثه گفته تحقیقات درباره آن را آغاز کرده است.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
6
2
صد بار، هزار بار ، یکصد هزار بار ، بر یکه سوار عرب و عجم ، زبده اولاد بنی آدم ، ماه مکه و حرم ، همه جزء اند و او کل او ، شفاعت کننده بر سر پل ، یعنی به نام احمد ، محمود ، ابوالقاسم محمد صلوات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
1
7
تو ایران خودمون هم کم شاهد این رفتارهای نژاد پرستانه نبودیم... اقلیتها حتی نمیتونن اسم فرزندارنشون رو اسم بومی بزارن ... این با اون چه فرقی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
حرف های کلی و بی مدرک زدن دیگه عادی شده...کدوم اقلیت و چه اسمی؟ از کی شنیدی؟ شنیدی یا خودت دیدی؟
در ضمن کسی اقلیت ها رو از گذاشتن اسم بزرگان دینشون بر روی فرزندانشون منع نکرده بلکه مسلمونا اون اسم ها رو روی بچه هاشونم میذارن:
موسی، عیسی، یعقوب، یوسف و الی آخر...حرف مفته دیگه کنتور نمیندازه....البته عادی شده دیگه کافیه یک خبر از اونطرف منتشر بشه که اندکی خدشه به اعتبار ذهنی عده ای نسبت به غرب وارد بکنه اولین واکنش به این نوع اخبار همینه که معمولا با این جمله آغاز میشه: تو ایران خودمون هم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
1
وقتی در ایران، افغانیها رو سوار نمیکنند...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار