شاید با این کار دانشمندهای کوچک خانه خود را کشف کنید!
کد خبر: ۹۲۳۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 November 22    -    ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
...این توییت آنقدر موفقیت آمیز بود که به نمادی برای استفاده از توییتر در جهت انتشار پیام های علمی مبدل شد. در نتیجه ی این تلاش ها یک دانشمند، سوفیای کوچولو را فراخواند تا به عنوان نویسنده ی مهمان یک مقاله با او همکاری کند.
 شاید با این کار دانشمندهای کوچک خانه خود را کشف کنید!
 
شاید با این کار دانشمندهای کوچک خانه خود را کشف کنید!  اختصاصی «تابناک باتو»؛ بچه ها می توانند خیلی بدجنس باشند، به ویژه وقتی به چیزی علاقه دارید که آنها درک نمی کنند. سوفیا اسپنسر هشت ساله به حشرات علاقه دارد و دوستانش در مدرسه به همین دلیل سر به سر او می گذارند. مادر نگرانش توییتی در این باره می نویسد که باعث می شود مسیر این کودک به نوشتن یک مقاله ی علمی برسد.

رشته توییت مادر این کودک را با هم می خوانیم: یک دختر هشت ساله دارم که به حشرات و دنیای آنها علاقه مند است و به خاطر اینکه با یک حشرا دوست شده و آن را همه جا همراه خود می برد، توسط همکلاسی هایش مورد تمسخر قرار می گیرد. یک سال است از من می پرسد، آیا میتواند در آینده در این زمینه مشغول به کار شود و من به او گفته ام: البته که می تواند.

اما تقاضا می کنم اگر یک حشره شناس به توییت و برخورد من با دخترم صحبت کند و بگوید که چگونه می توان این علاقه را به یک حرفه بدل ساخت. همیشه تلاش می کنم، مقالاتی در این رابطه بخوانم، ولی نمی توانم برای پرسش هایش پاسخ مناسبی بیابم. اگر کسی بتواند برای تنها چند دقیقه با او صحبت کند، یا حتی راهنمای او باشد، بسیار ممنون خواهم شد. می خواهم که توسط یک متخصص که علاقه ی او را عجیب و غریب نمیداند، راهنمایی شود.
 
شاید با این کار دانشمندهای کوچک خانه خود را کشف کنید! 

این توییت ها بارها به اشتراک گذاشته شدند و بیش از ۱۷۵ هزار بار دیده شدند. پیام های دایرکت بسیاری از داوطلبان و پیشنهادهایشان به سمت او سرازیر شد.

این توییت آنقدر موفقیت آمیز بود که به نمادی برای استفاده از توییتر در جهت انتشار پیام های علمی مبدل شد. در نتیجه ی این تلاش ها یک دانشمند، سوفیای کوچولو را فراخواند تا به عنوان نویسنده ی مهمان یک مقاله با او همکاری کند.
شاید با این کار دانشمندهای کوچک خانه خود را کشف کنید! 

حرف های سوفیا کوچولو را در این باره می خوانیم؛

حشرات مورد علاقه ی من حلزون، ملخ و هزار پاها هستند. پارسال پاییز، یک دوست حشره داشتم که اسمش را هوپرز گذاشته بودم. واقعا دوست دارم که یک متخصص حشره شناسی باشم. اما بچه های مدرسه ملخ ها را می کشند.

اینکه این همه آدم از من حمایت می کردند احساس بسیار خوبی به من می داد. من به پشتوانه ی این حمایت ها قطعا، قطعا و قطعا می خواهم که در آینده روی حشرات مطالعه کنم، احتمالا ملخ ها.
شاید با این کار دانشمندهای کوچک خانه خود را کشف کنید! 

مادرم میگ وید که پس از این حمایت ها به همان سوفیای کوچولوی شاد گذشته تبدیل شده ام. یکی از این حامی ها یک میکروسکوپ برای من فرستاد و حالا در مدرسه بچه ها به سراغ من می آیند و می گویند؛ سوفیا حشره آوردیم. بعد از اینکه مشهور شدم، مردم شهرم صدایم می کردند و می گفتند: سلام سوفیا دختر حشره دوست و این حس بسیار خوبی به آدم می دهد.

شاید با این کار دانشمندهای کوچک خانه خود را کشف کنید! 
 
فکر می کنم دختران دیگر هم با شنیدن داستان من به مطالعه و دوستی با حشرات علاقه مند شوند.
هم اکنون شما دوست عزیز نیز چنانچه کودکی در خانه دارید که علاقه ای عجیب و غریب و بر خلاف عرف جامعه دارد به این شکل می توانید استعدادهای او را شکوفا کنید. آن هم بدون هیچ هزینه ای.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
1
2
خاله قربونت بره چه نازه
صمدپاشازاده ماکویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
ماشاالله امیدوارم حمایت کنند واین دختر باهوش از دانشمندان آینده باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار