بیماری که در کمین خانم های خانه دار است
کد خبر: ۹۲۰۳
تاریخ انتشار: 2015 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
دکتر مهدی شیشه‌گر با بیان اینکه سندروم کارپال تونل یک بیماری عصبی محیطی است که به علت تنگ شدن تونل کارپال در دست‌ها ایجاد می‌شود، اظهار کرد: 13 تا 20 درصد مردم به این بیماری مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه ابتلا در میان زنان 30 تا 50 سال شیوع بیشتری دارد، افزود: در این بیماری انگشتان دست به خصوص انگشتان شصت، اشاره و میانی، سوزن سوزنی و دردناک می‌شود. این علائم در طول روز وجود دارد و با افزایش کار تشدید و شب‌ها به اوج می‌رسد.

این متخصص مغز، اعصاب و ستون فقرات با بیان اینکه وزن بالا یکی از دلایل اصلی ابتلا به این بیماری است، ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری باید در طول انجام فعالیت‌های تکراری مچ دست در هر 20 دقیقه، پنج دقیقه دست خود را در حالت نوترال - مستقیم و آزاد - نگاه دارید و مبتلایان به دیابت، کم‌کاری تیروئید و چاقی نیز می‌توانند با کنترل بیماری خود از بروز این سندروم جلوگیری کنند.

شیشه‌گر با اشاره به روش‌های درمانی این بیماری تصریح کرد: درمان سندروم "کارپال تونل" بسته به انواع خفیف، متوسط و شدید این بیماری متفاوت است. آتل بندی، تزریق کورتون، فیزیوتراپی و در انواع شدیدتر که با کوچک شدن عضله‌ شصت و از کار افتادگی دست همراه است، به عمل جراحی نیاز است.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار