«خداحافظ آقای اشعه»؛ دغدغه شاغلان برای گرم کردن غذا
کد خبر: ۹۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
امیرعلی شادی محقق نوجوان و برگزیده جشنواره جابربن حیان در خصوص طرحش برای جشنواره جابربن حیان، اظهار داشت: نام طرحم، «خداحافظ آقای اشعه» است که به همراه دو نفر از دوستانم آن را طراحی کردیم.

وی افزود: امروز یکی از دغدغه‌های مادران شاغل، گرم کردن غذا با روش ایمن و سالم توسط فرزندان در منزل است.

شادی با بیان اینکه با دوستانم تلاش کردیم تا یک طرح خوب و ایمن برای این کار ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر سهولت استفاده دارای هیچ گونه اشعه‌ای نیست و خطرات استفاده از اجاق گاز توسط کودکان را نیز به همراه ندارد.

این محقق نوجوان کشورمان با اشاره به کارکردهای این طرح، تصریح کرد: گرم کردن مواد غذایی بدون اشعه مایکروویو، کاربری آسان برای کودکان، از بین نرفتن ماهیت اصلی مواد غذایی، دارای ترموستات قابل تنظیم در بازه مشخص و دارای برد نشانگر جهت روشن و خاموش بودن دستگاه است.

برگزیده چهارمین جشنواره جابر بن حیان با اشاره به روش ساخت این طرح، گفت: در ابتدا ساختار اصلی دستگاه با یک ظرف داخلی طراحی و برای تأمین حرارت آن از المنت 300 وات بهره برده شده است.

وی افزود: جهت کنترل دما از ترموستات 30 تا 90 درجه سانتیگراد استفاده کردیم؛ سپس برای آنکه از روشن یا خاموش بودن دستگاه با خبر شویم، یک برد که نمایانگر نام گروه است به سیستم اضافه شد.

امیرعلی شادی، علی علیدوست و امیرعرشیا رستمی دانش‌آموزان پایه چهارم دبستان منطقه هفت آموزش و پرورش تهران پروژه علمی «خداحافظ آقای اشعه» را طراحی کرده‌اند.

فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
0
عالیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار