افشای راز یک قتل هیچکاکی در هند
کد خبر: ۹۱۶۷
تاریخ انتشار: 2015 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
برملا شدن راز پیچیده یک قتل خانوادگی در هند و متهم شدن مادری به کشتن دخترش، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور به همراه داشته است.
 
این ماجرا که نشریه انگلیسی زبان هندوستان تایمز از آن به عنوان یک «رمان پلیسی هیچکاکی» نام می برد، در یک خانواده متمول ساکن بمبئی رخ داد. این خانواده به واسطه املاکی که در بریتانیا و اسپانیا داشتند، بسیاری از اوقات را در اروپا سپری می کردند.

نقطه آغاز داستان به سال 2012 برمی گردد، زمانی که «شینا بورا» دختری بیست و چهار ساله در هند ناپدید شد. پس از گذشت سه سال بقایای جسد سوخته شده او در جنگل رایگاد واقع در غرب هند و یکصد کیلومتری بمبئی پیدا شد.

ابتدا خواهران بزرگ تر «شینا» در این ماجرا مورد سوءظن قرار گرفتند. بازرسان پرونده سپس تحقیقات را روی «ایندرانی موکرجا» متمرکز کردند که در جمع خانواده و نیز در بین مردم به عنوان خواهر او شناخته می شد، اما در اصل مادر او بوده است.

ایندرانی در شانزده سالگی «شینا» را به دنیا می آورد و این دختر در خانه پدری ایندرانی بزرگ می شود.

ایندرانی موکرجا در نهایت روز بیست و پنجم آگوست توسط پلیس بمبئی دستگیر شد. وی 43 سال دارد، کارمند منابع انسانی و همسر پیتر موکرجا، بازرگان بازنشسته و مالک سابق شبکه استار تی وی هند است. پیتر موکرجا به غول رسانه ای این کشور شهرت دارد.

ایندرانی و پیتر موکرجا هرکدام فرزندهایی از روابط سابق خود دارند. برقراری رابطه عاشقانه میان راهول فرزند پیتر و شینا دختر ایندرانی از دیگر مسائل فاش شده در این ماجرای پیچیده است.

یک روز پس از بازداشت ایندرانی موکرجا، اظهارات یکی از فرزندانش به نام میکائیل بورا (برادر شینا، قربانی اصلی این ماجرا) در تلویزیون هند خشم و انزجار مردم را برانگیخت؛ او گفت اطمینان دارد که مادرش متهم اصلی این قتل است.

بازرسان احتمال «قتل ناموسی» را در این پرونده منتفی نمی دانند. ایندرانی و پیتر برقراری رابطه عاشقانه میان فرزندانشان را که یکسال پیش از زمان وقوع قتل شکل گرفته بود، تقبیح کرده بودند. این احتمال وجود دارد که انگیزه این قتل نارضایتی ایندرانی از رابطه دخترش با پسر همسرش باشد.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار