خطرات نگاه کردن به گوشی در تاریکی
کد خبر: ۹۱۳۱
تاریخ انتشار: 2015 August 28    -    ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
تکنولوژی موبایل به یک وسیله غیرقابل انفکاک زندگی ما تبدیل شده و رفاه زیادی برای ما ایجاد کرده است اما این اختراع جالب بشری، آسیب هایی هم به دنبال دارد که ما اغلب توجهی به آنها نداریم.  تلفن های همراه ما را آنقدر وابسته و شیفته خود کرده اند که به هیچ وجه نمی توانیم از آنها حتی در زمان خواب دل بکنیم . این روزها علاوه بر اینکه سر همه ما از صبح تا آخر شب در گوشی هایمان فرو رفته است ، اما برخی از افراد هنگام خواب در اتاق تاریک و رختخواب هم در حال چک کردن پیامک ها ، شمردن تعداد لایک هایی که برای خودشان جمع کرده اند ، خواندن کامنت های دوستانشان و یا حتی وبگردی هستند.

حسین فیروزآبادی متخصص روان و اعصاب در رابطه با نگاه کردن به گوشی تلفن همراه در تاریکی شب گفت : شاید این عمل اثر مخرب مستقیم نداشته باشد اما وابستگی استفاده از این کار بر روی اعصاب اثر غیر مستقیم خواهد گذاشت و باعث ایجاد اختلالاتی موقع خواب خواهد شد .
 
وی در ادامه گفت : به محض تاریک شدن هوا یا وقتی که لامپی را خاموش می کنیم ، یک ماده ای به نام هورمون ملاتونیم در مغز فعال شده که با ترشح شدن این هورمون ، عملا خوابیدن تسهیل پیدا می کند.

 
دانشمندان معتقدند که این کار بسیار خطرناک بوده و برای سلامتی انسان به‌شدت مضر است. این امر توسط دانشمندان به‌عنوان یک اقدام بسیار خطرناک برای ساختار سلامتی انسان معرفی شده است . این امر به تدریج منجر به آسیب‌های زنجیره‌ای برای بدن شما خواهد گشت زیرا این عمل موجب می‌شود که در طول روز بدن شما بسیار خسته باشد و به تدریج فشار وارده به بدن شما بالاتر و بالاتر رفته و سرانجام به سایر اعضای بدن نیز آسیب وارد کند.
 
در این تحقیقات به افراد مورد آزمایش روش‌های مختلفی پیشنهاد شد که بهترین روش که بالاترین آسودگی را در خواب برای فرد به وجود می‌آورد شامل عدم استفاده از ابزارهای دیجیتال به مدت 4 ساعت پیش از خواب و هم‌چنین خواندن یک نسخه چاپی از کتاب برای مدت زمان کوتاهی قبل از خواب بود.
 
به این ترتیب باید در استفاده از این ابزارها بسیار محتاطانه رفتار کنید زیرا نخستین عضوی که در این راه آسیب خواهد دید چشمان شما است و بدون یک چشم سالم عملا خود را برای همیشه از استفاده از این فناوری محروم کرده‌اید.
بررسی های انجام توسط محققان نشان می دهد که نگاه کردن به صفحه تلفن همراه و تبلت در اتاق تاریک و قبل از خواب با توجه به اشعه ساتع شده از نمایشگر ، مغز انسان را به شدت دچار آسیب می کند که در نهایت منجر به عدم خواب راحت در طول شب خواهد شد . کسانی که در شب و در تاریکی با موبایل ، تبلت و یا هر وسیله الکترونیکی دیگری کار می کنند بعد از 40سالگی باید شاهد چین و چروک زیادی در چشم خود باشند و چشم ها طراوت و زیبایی خود را از دست می دهند.
 
شبکیه چشم بالاترین حساسیت را به نور مایل به آبی صفحه تلفن همراه دارد و استفاده طولانی مدت از تلفن همراه یا تبلت قبل از خواب ، باعث ایجاد اختلال در خواب می شود .

 
سلامتی نعمت بزرگی است که خداوند آن را شامل حال ما انسان ها کرده است . به هیمن جهت در استفاده از تلفن همراه و تبلت بسیار محتاطانه باید عمل کرد زیرا چشم ها اولین عضوی که دچار آسیب خواهد شد. صفحه نمایشگر تفلن همراه و تبلت هرساله بزرگ و بزرگ تر می شود و این خود ما انسان ها هستیم که باید با تغییر نگرش در زندگی مان و استفاده از این وسیله ها سلامت خودمان را تضمین کنیم .

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار