طرز تهیه خورشت ناردون با مرغ
کد خبر: ۹۱۰۷۳
تاریخ انتشار: 2017 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
این خورش را در فصل پاییزو زمستان که فصل انار است و مخصوصا در شب یلدا تهیه کرده و همراه با مرغ میل کنیدو از طعم جدید و جادوی آن لذت ببرید، در شمال کشور این غذا را به اسم خورش انار و ناردون هم می شناسند.
طرز تهیه خورشت ناردون با مرغ
این خورش را در فصل پاییزو زمستان که فصل انار است و مخصوصا در شب یلدا  تهیه کرده و همراه با مرغ میل کنید و از طعم جدید و جادوی آن لذت ببرید، در شمال کشور این غذا را به اسم خورش انار و ناردون هم می شناسند.

طرز تهیه خورشت ناردون با مرغ

مواد لازم:

مرغ                                ۱ عدد
پیاز درشت                       ۱ عدد
دانه انار تازه                      ۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی (اختیاری)   1 قاشق غذاخوری
آب انار                              یک لیوان
رب انار                             دوقاشق سوپخوری
آلو بخارا                            نصف پیمانه
نمک، فلفل ، زعفران،زردچوبه، دارچین و روغن   به مقدار لازم

 
طرز تهیه :

مرغ را در کره با روغن حیوانی سرخ کنید چند حبه سیر به مرغ اضافه کنید در قابلمه را بگذارید و روی شعله کم سرخ کنید تا مغز پخت شود  پیاز را خرد کرده و در روغن طلایی می کنیم.
دانه های انار را در آن تفت می دهیم تا آب انار کشیده شده رب انار و اب انار را اضافه میکنیم وقتی مرغ کاملا طلایی شد روغن اضافی را خارج و سس را به مرغ اضافه میکنیم آلو بخارا ،نمک. فلفل و زعفران را اضافه می کنیم.
خورشت را بدون گذاشتن درپوش قابلمه ( زیرا دانه های انار سفید خواهند شد) به مدت نیمساعت روی حرارت ملایم نگه می داریم تا اصطلاحاً جا افتاده و کاملاً به روغن بیفتد. غلظت خورش مانند فسنجان باشد. در صورت تمایل می توانیم بادمجان های سرخ شده را هم در کنار آن قرار دهیم. 
مجله آشپزي مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار