خواص اعجاب‌انگیز آب پنیر
کد خبر: ۹۰۵۳
تاریخ انتشار: 2015 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
آب پنیر بالا برنده سرعت هضم غذا و مکملی خوب برای ورزشکاران است.

محمد قاضی، متخصص تغذیه گفت: مایعی که معمولاً ما دور می‌ریزیم و آن را ماده زائد ماست تلقی می‌کنیم، اما در واقع منبع سرشاری از مواد آلی و ویتامین گروه B می‌باشد که در پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است.

وی در ادامه گفت: با مصرف آب پنیر بسیاری از مشکلات و بیماری‌های آن‌ها برطرف می‌شود و به ندرت در طبیعت می‌توان چنین ماده ی با ارزشی یافت.

وی در باره روش مصرف آن توضیح داد: این ماده با دارا بودن مقدار زیادی املاح و باکتری‌های مفید باعث دفع هرچه بهتر و روان‌ شدن مدفوع می‌شود که خطر ابتلا به سرطان روده را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد و با تخلیه مناسب روده، کاهش وزن را درپی خواهد داشت.

وی گفت: آب پنیر دارای نوعی پروتئین است که به سادگی در بدن شکسته شده و به سرعت گوارش می‌شود اما سایر نوشیدنی‌ها مخلوطی از پروتئین‌ها هستند که به مراتب جذب آن‌ها کندتر است و در نتیجه هضم آن‌ها در بدن طولانی‌تر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که نسبت به شیر حساسیت دارند ممکن است نسبت به این ماده واکنش منفی نشان داده و دچار مشکل شوند و پیشنهاد می‌شود این افراد از شیر بدون لاکتوز یا کم لاکتوز استفاده کنند تا دچار عوارض آن نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار