پیشنهادهای جدید برای افزایش وام مسکن
کد خبر: ۹۰۲۶
تاریخ انتشار: 2015 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
مدیرعامل بانک مسکن با اعلام ارائه‌ پیشنهادهای جدید برای افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: پیگیر افزایش وام 35 میلیون تومانی خرید هستیم.

محمدهاشم بت‌شکن در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به این‌که پیشنهاد افزایش سقف وام 35 میلیونی مسکن به بانک مرکزی در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار کرد: بانک مسکن همواره دنبال افزایش ظرفیت تسهیلات‌دهی خود است و پیشنهادهای جدیدی از جمله افزایش وام 35 میلیونی را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم که در صورت نهایی شدن بررسی‌ها در این بانک به تصویب شورای پول و اعتبار خواهد رسید. وی اضافه کرد: افزایش تسهیلات ساخت مسکن در دستور کار ما بوده و پیشنهاد آن به بانک مرکزی ارائه شده است.

بت‌شکن به عملکرد صندوق پس‌انداز مسکن (خانه اولی‌ها) که حدود دو ماه از افتتاح آن می‌گذرد، اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته 12 هزار و 600 فقره حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم انجام شده که بالغ بر 230 میلیارد تومان با متوسط مبلغ 18 میلیون و 300 هزار تومان منابع از این طریق به بانک مسکن وارد شده است.

درخواست برای راه‌اندازی لیزینگ مسکن

مدیرعامل بانک مسکن همچنین به برنامه‌های این بانک برای خروج مسکن از رکود اشاره کرد و گفت: ما دنبال فراهم‌کردن زمینه‌ای به منظور افزایش ساخت‌وساز و خرید هستیم. بر این اساس در راستای هدفمند کردن و جهت‌دهی تسهیلات برای خرید خانه نیز خواهیم بود.

بت‌شکن با اشاره به بررسی طرح لیزینگ مسکن در بانک مرکزی تصریح کرد: این طرح هنوز مجوز نهایی را از بانک مرکزی نگرفته است، اما با مذاکراتی که داشتیم درخواست کردیم حداقل مجوز لیزینگ را برای بانک مسکن صادر کنند تا بتوانیم بازار دیگری را به منظور تسهیلات‌دهی بیشتر در این بخش فراهم آوریم.وی به درخواست‌ها برای تسهیلات‌دهی هرچه بیشتر به انبوه‌سازان از طریق بانک مسکن اشاره کرد و یادآور شد: انبوه‌سازان زمانی می‌توانند میزان تسهیلات خود از بانک مسکن را افزایش دهند که گردش حساب‌های خود را در این بانک متمرکز کنند، زیرا منطقی نیست گردش حساب آنها در بانک دیگری باشد. بر این اساس اگر این طرح اجرایی شود ما سقف تسهیلات‌دهی بانک مسکن به انبوه‌سازان را تا جایی که شرایط اجازه دهد، تغییر خواهیم داد.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار