رونمایی از بیمه نامه شخص ثالث تقلبی +عکس
کد خبر: ۹۰۱۱
تاریخ انتشار: 2015 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
در ادامه اقدامات متقلبانه سودجویان از صنعت بیمه، به تازگی فروش بیمه نامه تقلبی هم آغاز شده است.

بیمه‌نامه شخص ثالث «تقلبی» رونمایی شد!

در حالی که داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای هر خودرویی الزامی است، اما آخرین اطلاعات موجود نشان میدهد حدود ۱٫۵ میلیون خودرو در کشور همچنان بدون داشتن این بیمهنامه تردد میکنند.

اغلب خودروهای فاقد بیمهنامه شخص ثالث خودروهای فرسودهای هستند که احتمالان حق بیمه شخص ثالث آنها بیش از قیمت خود خودور است.

تردد خودرو بدون داشتن بیمهنامه شخص ثالث غیرقانونی نیست و فقط پلیس هنگام متوقف کردن خودرو اگر متوجه شود راننده خودرویی بیمهنامه شخص ثالث به همراه ندارد، او را جریمه میکند. در چنین مواقعی هم همراه داشتن بیمهنامه ملاک است و پلیس اصالت این بیمهنامه را کنترل نمیکند.

همین خلاء قانونی باعث شده که روش تازهای برای تقلب در بازار بیمه نمایان شود. در این روش عدهای سودجو با کپی کردن بیمهنامه شخص ثالث و چاپ آن به اسم و پلاک مشخص، بیمهنامهای تقلبی صادر میکنند. این بیمهنامه فاقد هر گونه ارزش قانونی است و فقط میتوان از آن برای توجیه پلیس استفاده کرد.

این اقدام اتفاقا مورد استقبال برخی بیمهگزاران هم قرار گرفته است؛ چرا که دیگر نیازی نیست برای خودرویی که در طول سال خیلی کم از آن استفاده میشود حق بیمه قابل توجهی پرداخت کنند. همچنین برخی صاحبان خودرو که معتقدند شرکتهای بیمه هنگام پرداخت خسارت با بیمهگزار همکاری نمیکنند و یا پولی برای خرید بیمهنامه ندارند، از این روش استفاده میکنند.

پایگاه خبری بانک و بیمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار