آنچه باید از گل مژه بدانیم
کد خبر: ۹۰۰۸
تاریخ انتشار: 2015 August 28    -    ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
 یک چشم پزشک گفت: در کنار مژه‌ها، غدد چربی وجود دارد که با ترشحات خود مانع از خشک شدن چشم می‌شوند؛ زمانی که این ترشحات، غیرطبیعی شوند یا ریشه مژه ملتهب شود، گل مژه به وجود می‌آید.

دکتر محمودرضا پناهی بزاز با اشاره به علایم ایجاد گل مژه اظهار کرد: ورم لبه پلک، درد و قرمزی آن از علایم گل مژه است. این علایم به مدت چند روز شدید شده و به تدریج فروکش می‌کند.

وی افزود: گل مژه در همه افراد ایجاد نمی‌شود؛ این عارضه معمولا در کسانی که دارای پوست چرب و حساسیت‌های پوستی هستند، شایع‌تر است. همچنین احتمال بروز آن در سنین نوجوانی بیشتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز بیان کرد: برای پیشگیری از ایجاد گل مژه، رعایت مواردی مانند شست‌وشوی روزانه لبه پلک و رعایت بهداشت چشم بسیار مهم است. در صورت ابتلا به گل مژه نیز گذاشتن مکرر کمپرس گرم هر بار به مدت 10 تا 15 دقیقه و تکرار آن به مدت چند روز و استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوراکی توصیه می‌شود.

پناهی بزاز گفت: هنگام استفاده از کمپرس آب گرم، چشم‌ها باید حتما بسته باشند. هرگز نباید گل مژه را فشار داد، زیرا این کار موجب سرایت آن به سایر نقاط پلک می‌شود.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار