کدوی سبز شکم پر
کد خبر: ۹
تاریخ انتشار: 2015 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کدو سبز 3 عدد . پیاز 1 عدد . هویج 2 عدد . ذرت پخته 1/2 لیوان . برنج 1/2 لیوان نخود فرنگی 1/2 لیوان . پنیر پیتزا رنده شده 1 لیوان . تخمه آفتابگردان.نمک.فلفل به مقدار لازم
مواد لازم

کدو سبز 3 عدد  .  پیاز 1 عدد  .  هویج 2 عدد  .  ذرت پخته 1/2 لیوان  .  برنج 1/2 لیوان
نخود فرنگی 1/2 لیوان  .  پنیر پیتزا رنده شده 1 لیوان  .  تخمه آفتابگردان.نمک.فلفل به مقدار لازم
 
طرز تهیه

 کدوها را بشویید و از وسط به دو قسمت برش بزنید سپس داخل کدو را با قاشق خالی کنید.

داخل کدوهای خالی شده را به روغن مایع یا زیتون آغشته کنید ، سینی فر را چرب کنید و کدوها را در سینی بچینید سپس داخل فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 10-20 دقیقه بپزید.
 
داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ، تکه هایی که کدو از خارج کرده بودید بهمراه پیاز خرد شده حدود 5 دقیقه تفت دهید.
هویج خرد شده ، نخود فرنگی پخته ، ذرت پخته و برنج پخته را به ماهیتابه اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند ، نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید سپس داخل کدوها را با مایه سبزیجات پر کنید.

کدوی سبز شکم پر 

پنیر پیتزا را روی سبزیجات بریزید و در انتها نیز روی پنیرها مقداری تخمه افتابگردان یا کنجد بپاشید ، کدوها را مجدد داخل سینی فر بچینید و به مدت 20 – 30 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزند.

 کدوی سبز شکم پر

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید بجای پنیر پیتزا از تخم مرغ زده شده روی مواد استفاده کنید ، میتوانید بجای پخت اولیه کدو در فر ان را در ماهیتابه نیم سرخ کنید و سپس استفاده نمایید.

منبع:ایران کوک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار