زایمان دختر ۱۱ ساله قربانی تجاوز، جنجالی شد
کد خبر: ۸۹۹۷
تاریخ انتشار: 2015 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
اعتراض جهانی به زایمان دختر یازده ساله قربانی تجاوز دکتر ماریو ویالبا در این خصوص گفت: مادر بخوبی جراحی را پشت سر گذاشته است.

فعالان حقوق مدنی و حقوق زنان در کشورهای مختلف دنیا به زایمان یک دختر یازده ساله در پاراگوئه اعتراض کرده‌اند.این دختر یازده ساله که گفته شده بعلت تجاوز پدرخوانده‌اش باردار شده، فرزند خود را با سزارین به دنیا آورده است.پزشکان می‌گویند هم حال مادر و هم نوزاد دختر خوب است و نوزاد ۳.۵۵ کیلو وزن دارد. اعتراض جهانی به زایمان دختر یازده ساله قربانی تجاوز دکتر ماریو ویالبا گفت مادر بخوبی جراحی را پشت سر گذاشته است.

او همچنین گفت در همان بیمارستان رینا سوفیا در آسانسیون پایتخت پاراگوئه، دو دختر ۱۲ ساله و چند دختر نوجوان دیگر بزودی زایمان خواهند کرد و راه حل را تنها در "سرمایه‌گذاری در آموزش” دانست:”کار دیگری نمی‌شود کرد.”

به مادر که نامش فاش نشده، به گفته مقامات پاراگوئه در ده سالگی تجاوز شده بود.پدرخوانده ۴۲ ساله او که در زندان و منتظر محاکمه است هر گونه تقصیری را تکذیب کرده است.همسر او هم به قصور و سهل‌انگاری در مراقبت از دخترش متهم شده است.۹۰ درصد مردم پاراگوئه خود را کاتولیک می‌دانند و از این رو سقط جنین تنها درصورتی مجاز است که جان مادر در خطر باشد.

اوایل امسال وزیر بهداشت پاراگوئه گفته بود چون در این مورد، جان مادر در خطر نیست مجوز سقط داده نمی‌شود.حدود دو ماه پیش هم تصمیم دولت در ندادن مجوز برای ختم حاملگی خشم فعالان حقوق مدنی را در بسیاری از نقاط دنیا برانگیخت.یکی از گروه‌های کارشناسی حقوق بشر سازمان ملل، دولت را به "ناتوانی در مراقبت” از این دختر متهم کرده است.عفو بین‌الملل هم تصمیم پاراگوئه را برای مجبور کردن یک کودک به زایمان "غیر انسانی” خوانده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، خطر بارداری و زایمان در دختران زیر ۱۵ سال بسیار بالاتر است و عوارض حاملگی و زایمان یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ دختران نوجوان در کشورهای در حال توسعه است.

منبع:عصر ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار