ثبت 11 مورد طاعون در امریکا
کد خبر: ۸۹۵۴
تاریخ انتشار: 2015 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
 مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا (CDC) اعلام کرد: از ماه آوریل 11 مورد ابتلا به بیماری طاعون انسانی در این کشور گزارش شده است.

بررسی مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به بیماری طاعون انسانی در سال جاری میلادی (2015) 11 مورد بوده که نسبت به حد معمول بیشتر بوده است. همچنین سه نفر از این بیماران جان باخته‌اند.

میانگین تعداد مبتلایان به طاعون انسانی در فاصله سال‌های 2001 تا 2012 هفت نفر بوده که شامل ثبت کمتر از یک قربانی در سال می‌شود.

دکتر «ناتالی ویت» از بخش بیماری‌های ناقله مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا گفت: قصد نداریم موجب ترس و وحشت مردم شویم اما باید افراد نسبت به خطرات فزآینده این بیماری آماده شوند. تاکنون ابتلا به این بیماری در شش ایالت این کشور گزارش شده است.

9 نفر از بیماران مرد بودند و کم‌سن‌ترین آنان 14 ساله بوده است. باکتری عامل بروز بیماری طاعون به طور طبیعی در محیط زیست وجود دارد و در مناطقی پیدا می‌شود که جوندگان وحشی در آن زیست دارند. این بیماری از طریق گزیدگی ناشی از کک آلوده به فرد منتقل می‌شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، علائم این بیماری به طور معمول دو تا شش روز پس از وارد شدن باکتری در بدن ظاهر می‌شود که با نشانه‌هایی همچون تب ناگهانی، درد شکمی، حالت تهوع و استفراغ همراه است. همچنین در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان آن سریع انجام شود با کمک آنتی‌بیوتیک‌ها قابل درمان است.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار