ایران از روسیه هواپیماهای مسافربری مدرن می خرد
کد خبر: ۸۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
معاون علمی رئیس‌جمهور از نهایی شدن چند توافقنامه مهم در حوزه‌های علمی و فناوری از جمله فضایی و هوایی میان ایران و روسیه خبر داد و گفت:ایران هواپیماهای مسافربری سوپر جت 100از روسیه می خرد.
 
سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه هوافضای روسیه  در پاسخ به سؤالی درباره موضوع هواپیماهای مسافربری سوپر جت 100 این هواپیما را یک هواپیمای فوق العاده معرفی کرد و اظهار داشت: این هواپیما توسط یک کنسرسیوم بین المللی ساخته می شود و 80 درصد قطعات آن غربی و غیرروسی است.

ستاری با اشاره به برنامه ریزی برای خرید این هواپیما خاطرنشان کرد: این هواپیما با همکاری ایرباس و بوئینگ ساخته می شود و شرکت های هواپیمایی ایران برای در اختیار گرفتن این هواپیما علاقمندند چرا که هزینه های آن بسیار پایین است و ما ایرباس در این سایز 100 نفره نداریم.

وی اظهار داشت: با توجه به شباهت های سوپرجت 100 با ایرباس مشکلی در تعمیر و نگهداری این هواپیما نخواهد بود.

تاکنون سه ایرلاین ایرانی یعنی کیش ایر، زاگرس و کاسپین در خصوص هواپیمای سوپرجت با روس ها صحبت کردند.

سورنا ستاری همچنین از چندین توافقنامه میان ایران و روسیه در حوزه های هوایی، فضایی، علوم شناختی، سلول های بنیادین و .. و نیز 3 تفاهمنامه با دانشگاه های بزرگ روسیه خبر داد و افزود: این موضوعات در جلسه امروز که اولین جلسه کمیسیون فناوری دو کشور است مطرح می شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بحث های مربوط به این توافقنامه ها نهایی شده و تنها امضای آن مانده است.

معاون علمی رئیس جمهور مقطع کنونی را جهشی بزرگ در روابط میان دو کشور ایران و روسیه توصیف کرد و گفت: البته بحث ما فقط خرید نبوده و انتقال دانش و فناوری نیز مورد نظر ماست و در عین حال ما نیز دستاوردهایی برای صادرات به روسیه داریم.

وی با بیان اینکه روس ها نوع نگاه خود را عوض کرده و همکاری های بین المللی را افزایش دادند، اظهار داشت: در پی آن هستیم که بتوانیم از فرصت های به دست آمده بیشترین بهره وری را در حوزه های علمی و فناوری ببریم.

فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
بازهم آقایان نطق فرمودندکه این هواپیما هزینه پایینی داردآقایان چرا دنبال هواپیمایی هستیدکه هزینه پایینی داردبجای اینکه بایددرپی امنیت وجان مسافران باشیدشما که پول خوبی ازمسافرین میگریدشمامیخواهیدحداقل هزینه کنیدوحداکثردرآمدرا داشته باشیدپس کجاهستنددستگاه های نظارتی ومجلس که مردم گرفتارپرایدپرنده نشوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار