این نشانه ها در برخورد اول همه ما دیده می شود
کد خبر: ۸۹۲۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
انسانها معمولا در خواندن بیانات احساسی چهره قوی هستند؛ بنابراین، به محض دیدن یک فرد برای قضاوت وی این نشانه ها را جستجو می کنیم. به عنوان مثال ابروهای درهم فرو رفته فرد را عصبانی نشان می دهند.
این نشانه ها در برخورد اول همه ما هست!
 
اختصاصی «تابناک باتو»؛ تأثیر اولیه یعنی همه چیز. در همان لحظات اولیه ی ملاقات با فردی جدید، روانشناسان معتقدند که هر دوی شما چهار ویژگی چهره ی یکدیگر را زیر نظر می گیرید. به عنوان مثال شما میزان شباهت طرف مقابلتان به یک نوزاد را ارزیابی می کنید.

با اینکه نباید یک کتاب را از روی ظاهرش قضاوت کنیم اما این کار را می کنیم. در نتیجه تأثیر اولیه ای که روی طرف مقابلمان می گذاریم نیز به همین اندازه مهم است و به ویژه اگر این تأثیر جالب نباشد تا ابد در ذهن طرف مقابل خواهد ماند.
 
فکرش را بکنید، وقتی که مردم در کمتر از چند ثانیه تصمیم می گیرند که می توانند به شما اعتماد کنند یا خیر، آن چند ثانیه چقدر با ارزش می شود. این را کنار این حقیقت قرار دهید که انسان ها به هیچ وجه در قضاوت های آنی و سریع و البته صحیح تبحر ندارند؛ بنابراین توجه به چهره یعنی بدانید کدام قسمت از صورت شما قضاوت می شود.
 
با ما همراه باشید و از این چهار ویژگی آگاه شوید.

این نشانه ها در برخورد اول همه ما هست! 
۱ ـ نوزاد ‌صورت: این افراد چشمانی درشت، گونه هایی کوتاه، صورت گرد و پیشانی بلند دارند. هرچه شخص مورد خطاب ما بیشتر شبیه به نوزاد باشد، ما سعی می کنیم با او مهربانتر باشیم و دوستانه تر برخورد کنیم.

۲ ـ آشنایی:
مردم از چیزهای آشنا خوششان می آید، به ویژه چهره ی آشنا.

۳ ـ تناسب: درکی مشترک از ویژگی های جذاب یک صورت در میان مردم وجود دارد. و افراد سالم جذاب به نظر می رسند. وقتی که یک صورت سالم و متناسب می بینیم، فردی دوست داشتنی، باهوش و قابل در ذهنمان جلوه می کند.
این نشانه ها در برخورد اول همه ما هست! 

۴ ـ نمود احساسی و عاطفی:
انسان ها معمولا در خواندن بیانات احساسی چهره قوی هستند؛ بنابراین، به محض دیدن یک فرد برای قضاوت وی این نشانه ها را جستجو می کنیم. به عنوان مثال ابروهای درهم فرو رفته فرد را عصبانی نشان می دهند.

فارغ از اینکه فرد واقعا چه کسی است و چه احساسی دارد، حالات چهره ی ما چیزی است که ما را عرضه می کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
1
2
قابل توجه معلمان عزیز در جلسه اول......
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
1
از رو نگاه اول نباید قضاوت کرد. مثلا من در برخورد با یکی از دوستانم که بعد سه سال موفق به دیدنشون برای اولین بار شدم تصور میکردم فرد افسرده ای هستند ولی ایشون بسیار فرد محترم متشخص و شوخ طبعی بودند که نشانی از عبوس و غم درشون دیده نمیشد. البته کمی غم پنهان داشتند. یا در 10 ثانیه کسی از ایشون خوشش نیومد بعدا فهمید اشتباه کرده. در دنیای کار و زندگی مهمه که زود قضاوت نکنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار