توهم، علامت عمده ترس درون
کد خبر: ۸۹۱
تاریخ انتشار: 2015 May 23    -    ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
یک روان‌شناس گفت: شایع‌ترین نوع ترس، بدگمانی یا کژپنداری است که به عنوان یک اختلال روانی طبقه‌بندی شده است.
مجید صادقی با اشاره به راه‌های مقابله با ترس درون، اظهار کرد:‌ ترس فکر منفی است که وقتی بدن تهدیدی را دریافت می‌کند، ایجاد می‌شود پاسخ به این ترس در هر فرد و در هر وضعیتی متفاوت خواهد بود، اما منشأ آن در ذهن بوده و اثرات آن بر بدن بروز می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی انسان احساس امنیت است و او برای رشد و تعالی به این امنیت نیاز دارد گاهی اوقات ترس‌های مهار نشده‌ای وجود انسان را فرا می‌گیرد که نمی‌تواند زندگی خوب و متعادلی داشته باشد.

صادقی تصریح کرد: شایع‌ترین نوع ترس بدگمانی یا کژپنداری است که به عنوان یک اختلال روانی طبقه‌بندی شده و همچنین می‌تواند رفتار فرد را تحت تأثیر قرار دهد علائم کژپنداری در افراد تفاوت داردکه علامت عمده آن داشتن توهم است.

این روان‌شناس با اشاره به این که ترس احساسی است که درپی بروز حوادث در ذهن افراد ایجاد می‌شود، تأکید کرد: این احساس در اثر اتفاقاتی پیش می‌آید که تنها یکبار رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: نگاه بدبینانه به این اتفاقات می‌تواند باعث ایجاد احساس‌ ترس همیشگی در افراد شده و ذهنشان را همچنان درگیر خود نگاه دارد.

وی در پایان در خصوص راه‌کارهای مهار ترس گفت: از جمله راه‌کارهای مهار ترس، بودن در کنار افراد مثبت‌اندیش، درک ترس، مدیتیشن و دعا، لذت بردن از لحظه‌های شاد زندگی و لبخند زدن است.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار