تست صدا شیوه جدید تشخیص آلزایمر و پارکینسون
کد خبر: ۸۸۵۲
تاریخ انتشار: 2015 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
پژوهشگران به تازگی روش جدیدی را برای تشخیص بیماری آلزایمر کشف کرده اند که تنها با شنیدن صدای فرد از طریق تلفن می توان این بیماری را تشخیص داد.

یکی از پژوهشگران دانشگاه نیوجرسی آمریکا روش جدیدی را برای تشخیص بیماری آلزایمر شناسایی کرده که می تواند در درمان این بیماری بسیار موثر باشد. او برای تشخیص این بیماری از آزمایش صدا استفاده می کند که بسیار ساده بوده و با شنیدن صدای فرد از طریق تلفن نیز امکان پذیر است.

پروفسور «سونا پاتل» در این رابطه اعلام کرد که او در این پروژه تحقیقاتی از مطالعات پیشین در رابطه با تفاوت الگوهای صوتی بین میانسالان و افراد مبتلا به بیماری پارکینسون استفاده کرده است. او در توضیحاتش می گوید: «صدای شما واقعا مهم است. شما به طور اتوماتیک با صدای خود واکنش نشان می دهید. در حال حاضر این سوال مطرح می شود که آیا ما می توانیم در شناسایی سایر اختلالات عصبی از صدا استفاده کنیم یا نه ؟»

بر اساس گفته های پروفسور پاتل، علائم مراحل اولیه بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون بسیار به یکدیگر شباهت دارند. وی در توضیح این پدیده می گوید: « زمانی که این بیماری به اندازه کافی پیشرفت کرده و سپس تشخیص داده شود، کار زیادی برای درمان آن نمی توان انجام داد. اما تشخیص این بیماری ها در حالی که مراحل اولیه خود را طی می کنند، در روند درمان بسیار موثر است.»

پروفسور پاتل معتقد است که اگر تغییراتی در الگوهای صدای یک فرد ایجاد شود، می توان با روش های غیرتهاجمی و ارزان تر، بیماری های پارکینسون و آلزایمر را در حالی که مراحل اولیه خود را طی می کنند، تشخیص داد. علاوه بر این او اظهار داشت که آزمایش تغییرات الگوی صدا بسیار ساده بوده و می توان آن را از طریق تلفن نیز انجام داد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار