شیراز مرکز پیوند لوزالمعده در منطقه
کد خبر: ۸۷۴۳
تاریخ انتشار: 2015 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
 ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امیدواریم تا پایان امسال ساخت 8 بیمارستان در سطح استان فارس به اتمام رسیده و بهره‌برداری از این واحدهای درمانی آغاز شود.

 منطقه فارس، دکترمحمدهادی ایمانیه عصر دوشنبه 2 شهریور در یک کنفرانس خبری گفت: افزوده شدن این تعداد بیمارستان، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان فارس را تا 700 تخت افزایش می‌دهد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: فاز اول بیمارستان پیوند و بیمارستان‌های سوانح و سوختگی، استهبان، قادرآباد، داریون، بیضا، قائمیه و کامفیروز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی گفت: هم‌اینک 42 بیمارستان در نقاط مختلف استان فارس مراحل ساخت را طی می‌کند که با تکمیل تمام این واحدها، 2 هزار تخت اضافه خواهد شد.

ایمانیه اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت را به‌عنوان بزرگترین دستاورد سال‌های اخیر در عرصه بهداشت و درمان عنوان و خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته و در مجموع بسته‌های اجرایی شده این طرح، بالغ بر 200 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز کمک شده است.

وی گفت: تنها در بخش کاهش هزینه‌های مردم در خصوص دریافت خدمات درمانی بالغ بر 70 میلیارد تومان در 41 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کمک شده است.

ایمانیه با یادآوری اینکه طی یک‌سال اخیر 20 هزار زایمان طبیعی رایگان در قالب طرح تحول نظام سلامت در استان فارس انجام شده است، گفت: در بحث هتلینگ یا همان مباحث عمرانی، 13 کیلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، مجتمع‌های مرتبط با سرطان، بخش‌های ویژه نوزادان، کودکان و بزرگسالان و ساختمان اورژانس‌های نمازی، چمران، رجایی، مرودشت و کازرون اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در استان 350 پزشک متخصص در قالب بسته ماندگاری در سطح شهرستان‌ها مستقر شده‌اند، گفت: در بحث پزشک مقیم هم تقریبا 100 استاد دانشگاه یا فلوشیپ، در دانشگاه‌های تحت پوشش در سطح استان مقیم هستند.

ایمانیه یکسال گذشته را جزو استثنایی‌ترین سال‌های حوزه بهداشت و درمان عنوان و با اشاره به آمار منتشر شده از سوی ‌ایسنا، خاطرنشان کرد: از نگاه مردم، سطح رضایتمندی از وزارت‌خانه‌های بهداشت و امورخارجه در بالاترین میزان قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از استقرار 100 دستگاه نوارقلب از راه دور در روستاها و شهرهای کم‌جمعیت در سطح استان فارس خبر داد و گفت: با تجهیز مراکز درمانی روستایی و مراکز درمانی شهرهای کوچک که پزشک عمومی در آنها مستقر است، به دستگاه نوارقلب، امکان گرفتن نوارقلب از بیماران مشکوک به سکته و ناراحتی قلبی، فراهم شده است و پزشک قادر خواهد بود بلافاصله نوار قلب گرفته شده را با اینترنت به بیمارستان نمازی ارسال کند تا توسط یک پزشک فلوشیپ مستقر بررسی شده و راهنمایی‌های لازم انجام شود.

ایمانیه در خصوص مهمترین عمل‌های جراحی انجام شده در یک سال گذشته در شیراز، گفت: هم‌اینک بیمارستان نمازی شیراز تنها مرکز درمانی بین 26 کشور منطقه است که پیوند لوزالمعده را انجام می‌دهد.

او از انجام عمل جراحی بر روی جنین تحت عنوان عمل‌های جراحی داخل رحمی، به‌عنوان یکی از ویژه‌ترین جراحی‌هایی نام‌ برد که در سطح کشور تنها در مرکز درمانی مادر و کودک شیراز انجام می‌شود و گفت: طی یکسال گذشته عمل‌های جراحی موفقی روی جنین در این مرکز انجام شده است.

ایمانیه گفت: عمل جراحی آنوریزم مغزی، از دیگر عمل‌های انحصاری است که در کشور تنها در بیمارستان نمازی شیراز انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از راه‌اندازی 2 مرکز پرایمری پی‌سی‌آی، در شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اگر ظرف مدت چهارساعت، جریان خون قطع شده در عروق کرونر(خون‌رسان به قلب) برقرار نشود، بافت قلبی در همان ناحیه از بین می‌رود، با هدف پیشگیری از این ضایعه، در این مراکز بیماران دچار سکته قلبی تحت درمان با بالن قرار می‌گیرند.

وی از انجام دو عمل موفق در این 2 مرکز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته هزارمین عمل کاشت حلزون شنوایی نیز در شیراز و با موفقیت انجام شده است.

ایمانیه در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم، راه‌اندازی تدریجی مراکز سلامت است که با هدف استقرار تیم‌های پزشک خانواده شامل پزشک، پرستار یا کارشناس بهداشت و سایر اعضای گروه، اجرایی شده است.

او با بیان اینکه کار سرشماری بهداشتی در سطح استان فارس به‌جز شهرستان شیراز، انجام شده است، گفت: در شیراز نیز با استفاده از 600 نیروی آموزش‌دیده کار سرشماری را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم طی 2 ماه آینده این کار به اتمام برسد و هدف از آن مشخص کردن جمعیت و گروه‌های هدف در طرح پزشک خانواده است.

ایمانیه با بیان اینکه مراکز سلامت در سطح استان فارس باید به 67 مرکز برسد تا امکان ارائه خدمات آن به تمام جمعیت استان باشد، گفت: هر مرکز دارای 4 پایگاه و متولی 50 هزار نفر جمعیت خواهد بود و پس از استقرار تیم‌های پزشک خانواده، کارشناسان به خانواده‌ها مراجعه کرده و مسائل آموزش‌های بهداشتی و تشخیصی را پیگیری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: با ساخت 140 خانه بهداشت جدید هم‌اینک به لحاظ ساخت خانه بهداشت، در استان فارس کمبودی نداریم و اکنون به‌دنبال تعمیر و تجهیز خانه‌های بهداشت قدیمی هستیم.

ایمانیه در خصوص پرونده پزشک نورآبادی نیز گفت: وزیر بهداشت طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی دقیق به این پرونده‌ را داشته است که آیت‌الله لاریجانی نیز سازمان بازرسی را مامور رسیدگی کرده‌اند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار