زیباترین و دیدنی ترین دریاچه های جهان+عکس
کد خبر: ۸۷۴۲
تاریخ انتشار: 2015 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
امواج هیپنوتیزم کننده، بازتاب‌های آینه مانند و شفافیت بلورین از ویژگی‌های دریاچه‌ها به شمار می‌رود. میلیون‌ها دریاچه بزرگ و کوچک، از برکه‌های پوشیده از چمن گرفته تا گستره‌ی عظیم آب که به اقیانوس شباهت دارد، در جهان وجود دارند.

تعدادی از پهنه‌های آبی جذابیت خود را مدیون آب و هوا و ویژگی‌های زمین شناختی هستند و برخی دیگر به دست انسان ساخته شده‌اند. ۲۰ دریاچه‌ بررسی شده در این مقاله، جزئیات متفاوتی دارند، اما همگی آنها به‌صورت منحصر به فردی زیبا و شگفت‌انگیز هستند.

۱. کومو (Como)، لمباردی، ایتالیا


دریاچه کومو

کومو، مکانی است که در آن می‌توانید در میان درختان نخل و شکوفه‌های گل رهددندرنس (rhododendrons) قدم زده و کوه‌های پوشیده از برف را نظاره کنید. آب و هوای عالی دریاچه کومو در شمال ایتالیا به شکلی است که نمی‌توان به‌راحتی زیبایی آن را وصف کرد. می‌توانید یک قایق موتوری در ریوا (Riva) اجاره کرده و ویلاها و دهکده‌های اطراف جزیره را سیاحت کنید.

۲. مالین (Maligne)، آلبرتا، کانادا


دریاچه مالین

رقابت بسیاری شدیدی در قسمت کانادایی کوه‌های راکی در مورد زیبایی یخچال‌های طبیعی بین دریاچه‌های متعدد وجود دارد، لویز، مورين و پیتو که هر کدام می‌توانند به‌راحتی عنوان زیباترین را به خود اختصاص دهند، اما چیزی که دریاچه مالین (واقع در پارک ملی جاسپر) را تا این حد خیره کننده می‌کند، چشم انداز اطراف آن است. درخت‌های کاج در پیش زمینه، ناهمواری‌های شکوهمند در کوه‌های پس زمینه و آسمان آبی گل گندمی آلبرتا همه از ویژگی‌های این منطقه به شمار می‌روند. می‌توانید با قایق به جزیره Spirit رفته و از چشم اندازه عالی آن لذت ببرید.

۳. پیکولا (Pichola)، اودی پور، هند


دریاچه پیکولا

سال ۱۵۵۹، مهاراجه Udai Singh تصمیم گرفت که کاخ شهر خود را در اودی پور بسازد. پیکولا که یکی از دریاچه‌های متعدد در اودی پور است و به‌صورت مصنوعی در قرن ۱۴ ساخته شده، از زمان ساخت خود تا کنون شرایط بسیار بهتری یافته است. دو جزیره روی این پهنه آبی وجود دارند که هر کدام از آنها دارای یک کاخ بوده و زیبایی آنها هنگام غروب، حتی بدون فیلترهای اینستگرام نیز خیره کننده است. می‌توانید به جزیره Jag Mandir، جایی که خانواده سلطنتی جشن‌های خود را در آنجا برگزار می‌کردند، بروید و غذایی شاهانه میل کنید.

۴. West، هانگژو، چین


دریاچه West

زیبایی هانگژو تنها در چشم انداز سرسبز آن نیست، بلکه در شیوه زندگی ساکنان سالمند این منطقه است که از دریاچه West مانند یک مرکز سلامتی شرقی استفاده می‌کنند. آنها در این مکان برای تمرین تای چی، شرکت در رقص‌های دلپذیر و پیاده روی در حین گوش دادن به موسیقی چینی جمع می‌شوند. به‌علاوه، این مکان نماهایی خیره کننده‌ همچون پل شکسته مربوط به دوره سلسله تانگ تا خانه‌های تابستانی جذاب با سقف‌های رو به بالا برای عکاسی دارد.

۵. Dove، تاسمانی


دریاچه Dove

Dove مکانی آرام در شمال مرکزی تاسمانی، خانه شیطان تاسمانی افسانه‌ای و همچنین وامبت ها (جانور کیسه داری شبیه خرس) و والبی‌ها (کانگروی گردن قرمز) است. اما جذابیت اصلی دریاچه Dove در این است که این نقطه آغاز یک پیاده روی آرامش بخش و همچنین مسیر دشوار ۴۰ کیلومتری این منطقه است. اگر در موقع مناسب و باد آرام به این منطقه سفر کنید، می‌توانید از انعکاس زیبای کوه Cradle نیز لذت ببرید.

۶. لوسرن (Lucerne)، سوئیس


دریاچه لوسرن

سوئیس دریاچه‌های زیبای فراوانی دارد، اما ویژگی‌های منحصر به فرد دریاچه‌ی لوسرن باعث تمایز آن شده است. شهر زیبای لوسرن که در آن آبی که به دریاچه می‌ریزد از زیر پل صومعه که در قرن ۱۳ ساخته شده است می‌گذرد؛ چشم اندازی شگفت انگیز که با کوه ریجی (Rigi) شروع شده، از قله‌های پوشیده از برف آلپ مانند ایگیر (Eiger) و يونگفراو (Jungfrau) می‌گذرد و به کوه پيلاتوس (Pilatus) ختم می‌شود؛ و قایق‌های بخار قدیمی که از اواسط دهه ۱۸۰۰ بر روی آب‌های این منطقه شناور بوده‌اند. می‌توانید از استخر واقع در Mineralbad و چشمه آبگرم Rigi-Kaltbad بر فراز کوه ریجی نیز استفاده کنید.

۷. پاول (Powell)، آریزونا


دریاچه پاول

گاهی اوقات ساخته‌های دست بشر از نظر زیبایی با طبیعت رقابت می‌کنند. پاول یک دریاچه آزاد است که در سال ۱۹۶۳ با ساخت سد روی دره گلن (Glen) به وجود آمد و عنوان دومین دریاچه بزرگ ساخت دست بشر در آمریکا را به خود اختصاص داد. این مکان در میان صاحبان خانه‌های قایقی و ماهیگیران بسیار محبوب است. چشم انداز عکاسی آن مانند یک رؤیا است؛ آمیزه‌ای عظیم از دره‌هایی با صخره‌های قرمز رنگ و آب‌هایی به رنگ یاقوت کبود. برای لذت بردن از این منطقه می‌توانید با قایق از بنای ملی پل رنگین کمان نیز دیدن کنید.

۸. تیتیکاکا (Titicaca)، پرو و بولیوی


دریاچه تیتیکاکا

تیتیکاکا (به معنی ”یوزپلنگ خاکستری" در زبان محلی Quechua)، پهنه آبی بسیار زیبایی است که سواحل آن بین پرو و بولیوی تقسیم شده است. با مساحت ۲۲۴۰۰ مایل مربع، این دریاچه بزرگ‌تر از پورتوریکو بوده و دارای چندین جزیره است که برخی از آنها خرابه‌های دوره اینکا را در خود دارند. سطح آب در این جزیره‌ها بسته به فصل به‌طور متوسط ۵ فوت بالا و پایین می‌رود. می‌توانید با قایق به جزیره Taquile رفته و برای رسیدن به آثار تاریخی از ۵۵۳ پله سنگی بالا بروید.

۹. Derwentwater، کزیک (Keswick)، انگلستان


دریاچه Derwentwater

Derwentwater، گستره‌ی آبی زیبایی است که به طول سه مایل در حومه کامبریا در انگلستان قرار گرفته و با نام ” The Lake District" نیز شناخته می‌شود. البته بیشتر شهرت این مکان به دلیل وجود زمین بازی تابستانی بئاتریکس پاتر (نویسنده) در نزدیکی آن است اگرچه در ماه‌های گرم‌تر نیز به همان میزان شیشه‌ای و زیبا است، باد شلاق مانند دیگر فصول امواج متلاطمی تولید کرده و برف روی تپه‌ها اثری مانند حلقه‌های یخی ایجاد می‌کند. می‌توانید از قدم زدن در طول مسیر پرتگاه Friar و از مناظر کم نظیر دریاچه، کوه‌ها و جزایر کوچک لذت ببرید.

۱۰. تاهو (Tahoe)، کالیفرنیا و نوادا


دریاچه تاهو

تاهو به اندازه‌ای زیباست که یک اقامتگاه اسکی در دامنه‌های مشرف به پهنه آب این دریاچه، نام ”مکان بهشتی" با الهام از زیبایی به آن اختصاص یافته است. رانندگی در اطراف این دریاچه آلپی شفاف (بزرگ‌ترین دریاچه در آمریکای شمالی) و بازدید از خلیج زمرد (Emerald Bay) بسیار جذاب است. پس از بازدید از این مکان می‌توانید از اقامتگاه کوهستانی ”Heavenly Gondola " عبور کرده و از مناظر لذت ببرید. هم کالیفرنیا و هم نوادا از سواحل این دریاچه سهم دارند (و می‌توانید در Heavenly Gondola ، در طول یک روز در هر دو ایالت اسکی کنید). همه جاذبه‌های این دریاچه را نه تنها به یک زمین بازی چند فصلی، بلکه به مقصدی برای دوست‌داران طبیعت و زندگی شبانه که به مکان‌های تفریحی نوادا می‌روند تبدیل می‌کند.

۱۱. Pehoé، پاتاگونیا، شیلی


دریاچه Pehoé

برای رسیدن به دریاچه Pehoe در پاتاگونیا کشور شیلی، باید چندین ساعت مسیری ناهموار و خاکی را طی کنید، اما عظمتی که انتظارتان را می‌کشد ارزش این سختی را دارد. زیبایی فرا جهانی مرتع Torres Del Paine (و بخشی از پارک ملی به همین نام) آن را فراگرفته است. این دریاچه خیره کننده با چنان سایه‌های عمیقی از اسطوخودوس در طلوع و غروب آفتاب پوشیده شده که غیرقابل باور به نظر می‌رسد. می‌توانید این شگفتی طبیعی را با پیاده روی در طول برآمدگی‌های کنار دریاچه و لذت بردن از مناظر و کوه‌ها تجربه کنید.

۱۲. Atitlán، گواتمالا


دریاچه Atitlán

بیشتر مردم هیچ‌گاه چیزی در مورد دریاچه Atitlán، پهنه آبی مرموزی که در ارتفاعات گواتمالا و در میان سه آتشفشان قرار گرفته و اقامتگاه تعدادی از روستاییان مایایی است نشنیده‌اند، اما با اولین بازدید مجذوب آن شده و مدام در موردش صحبت می‌کنند. این مکان بازدید کنندگان را با ترکیبی از پیشینه آتشفشانی خود (یک فرورفتگی آتش‌فشانی که ۸۴ هزار سال قبل پر از آب شده است) و محیط آرام، مجذوب خود می‌سازد. بهترین روش برای بازدید از تمامی زیبایی‌های این دریاچه، کمک گرفتن از یک راهنما و پیاده روی پنج ساعته به بالای آتشفشان سان پدرو است.

۱۳. سوپریور (Superior)، میشیگان


دریاچه سوپریور

دلایلی وجود دارند که پهنه‌های عظیم آب این منطقه، ”دریاچه‌های بزرگ" نامیده می‌شود. هر یک از این دریاچه‌ها که صدها مایل از مرز کانادا را تشکیل می‌دهند پر ابهت هستند، اما سوپریور (بزرگ‌ترین، عمیق‌ترین و سردترین در بین این پنج دریاچه) هدیه‌ای ویژه از طبیعت دریافت کرده؛ ساحل ملی Pictured Rocks. این گستره ۴۰ مایلی از صخره‌های ماسه سنگی، تپه‌های شنی، سواحل و آبشارها، مکانی رؤیایی برای عکاسان، کوهنوردان و قایقرانان است، اما اگر تنها از آن بازدید کنید و به دریاچه خیره شوید، شگفت زده خواهید شد.

۱۴. واكاتيپو (Wakatipu)، نیوزیلند


دریاچه واكاتيپو

واكاتيپو یک دریاچه یخی و زیبا است، اما چیزی که این مکان را از دیگر دریاچه‌های نیوزیلند جدا می‌کند، دامنه‌های کوهستانی آن است؛ قله‌های دندانه داری که نام رشته کوه  The Remarkables با الهام از آنها گرفته شده است. برای دیدن بهترین منظره‌ها از این دریاچه می‌توانید از بالگرد استفاده کنید. می‌توانید از ساحل Queenstown نیز این منظره زیبا را ببینید. شهرت این شهر مدیون زیبایی‌های طبیعی و همچنین ماجراجویی‌های دیوانه‌وار مانند پرش بانجی، گردش با قایق جت و zorbing (غلت خوردن به پایین تپه درون یک گوی شفاف) است.

۱۵. Crater، جنوب مرکزی ایالت اورگان


دریاچه دهانه

در هیچ کجا نمی‌توان رنگی مشابه رنگ عقابی این دریاچه یافت. این مکان ۸۰۰۰ سال قبل و زمانی که دهانه آتشفشانی کوه مازاما (Mazama) فروریخت ایجاد شد و به همین دلیل با نام Crater شناخته می‌شود. صخره‌هایی به ارتفاع ۲۰۰۰ فوت این دریاچه شفاف را فراگرفته‌اند و عمق آن به ۱۹۴۳ فوت می‌رسد که آن را به عمیق‌ترین دریاچه ایالات متحده تبدیل می‌کند. می‌توانید در حین قایق سواری، اطلاعاتی در مورد پیشینه آتشین این آتشفشان به دست آورید.

۱۶. Duich، ارتفاعات اسکاتلند


دریاچه Duich

ارتفاعات اسکاتلند مملو از دریاچه‌های مختلف با جذابیت‌های فوق‌العاده هستند، اما معمولاً Duich بیشتر در ذهن مسافران باقی می‌ماند، زیرا قلعه زیبا و فراموش نشدنی آلین دونن (Eilean Donan) را در خود دارد. این قلعه قرن چهاردهم که بین Dornie و Kyle of Lochalsh و در مسیر جزیره Skye قرار گرفته است، نقطه تلاقی سه دریاچه بزرگ است.

۱۷. دریاچه‌های پلیتویک (Plitvice)، کرواسی


دریاچه پلیتویک

هر شخصی که تصویری از دریاچه‌های پلیتویک را ببیند، ناخودآگاه خواهد پرسید ”این مکان کجاست؟". این ۱۶ دریاچه زمرد رنگ که در کرواسی و در مسیر بزرگراه اصلی کشور از زاگرب به اسپلیت قرار گرفته‌اند و توسط آبشارهای فتوژنیک به یکدیگر متصل شده‌اند، نه تنها یک پارک ملی، بلکه بخشی از میراث جهانی یونسکو نیز هستند. می‌توانید با قدم زدن روی معابر و پل‌های چوبی، به کشف آبشارهای همیشه در حال تغییر در این شگفتی طبیعی بپردازید.

۱۸. دریاچه‌های کیلارنی (Killarney)، ایرلند


دریاچه کیلارنی

برای برخورداری از بهترین تجربه از دریاچه‌های کیلارنی در جنوب غربی ایرلند، می‌توانید از طریق قایق، دوچرخه یا سوار شدن بر یک کالسکه به Gap of Dunloe (یک گذرگاه کوهستانی باریک چهار مایلی که توسط صخره‌های یخی عظیم ایجاد شده است) بروید. در حین گذر از دریاچه‌های آرامش بخش و مناظر پوشیده از درخت، می‌توانید از خرابه‌های قلعه راس (Ross) بازدید کنید، از شنیدن افسانه‌های کیت کیرینی و لرد براندون لذت برده و کلبه‌های آنها را ببینید.

۱۹. کاواگوچی (Kawaguchi)، ژاپن


دریاچه کاواگوچی

دریاچه کاواگوچی در تصاویر بسیاری جاودانه شده است، چراکه تصویر کوه نمادین فوجی در سکون آب کریستالی این دریاچه کاملاً منعکس می‌شود. این روزها باید زودتر از توریست‌های سوار بر قایق موتوری به این محل بروید تا از انعکاس کوه لذت ببرید. سواحل این گستره آبی که تقریباً ۹۰ دقیقه از توکیو فاصله دارد، دارای برخی از بهترین نماها از کوه فوجی، مخصوصاً زمانی که درختان گیلاس شکوفه می‌دهند است.

۲۰. براتان (Bratan)، بالی


دریاچه براتان

ممکن است سواحل بالی بیشتر از دریاچه‌های این مکان در ذهن شما نقش بسته باشد، اما ریشه‌های آتشفشانی آن بدین معنا است که در میان مزارع برنج بر روی دیواره‌های آتشفشان، دریاچه آب شیرین زیبایی وجود دارد. این دریاچه دارای منظره بسیار زیبایی برای عکاسی است که در آن سقف چند لایه و کاه اندود معبد Pura Ulun Danu در آب دریاچه انعکاس پیدا می‌کند، گاهی اوقات غرق در آفتاب و در دیگر اوقات پوشیده در غبار است.
کجارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار