چگونه ظرف یک سال پولدار می‌شویم
کد خبر: ۸۷۴
تاریخ انتشار: 2015 May 22    -    ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
  اين هزينه‌ها را از زندگي خود حذف کنيد

کاهش يا حذف برخي هزينه‌ها هميشه يکي از بهترين راه‌هاي بهبود وضعيت مالي محسوب مي‌شود. از همين حالا سه هزينه‌اي را که معمولا بيش از ساير هزينه‌ها براي آن پول خرج مي‌کنيد را انتخاب کرده و آنها را از زندگي خود حذف کنيد. اين هزينه‌ها اغلب جزو هزينه‌هاي غيرضروري هستند. نگاهي به هزينه‌هاي اضافي نظير سرويس‌هاي اضافي اينترنت يا تلفن‌همراه خود بياندازيد. همچنين بدنيست نيم‌نگاهي هم به هزينه عضويت در باشگاه يا اشتراک مجله‌ -که بدون استفاده مانده‌- بيندازيد. حذف هزينه‌هاي غير ضروري، بودجه بيشتري را در اختيار شما مي‌گذارد تا آن را در موارد ضروري‌تري نظير خدمات بهداشت و درمان يا پس‌انداز براي بازنشستگي هزينه کنيد.

کارت اعتباري خود را در خانه بگذاريد

اگر معمولا با کيفي پر از کارت‌هاي اعتباري به خريد مي‌رويد، اکنون زمان آن رسيده تا کارت‌هاي اعتباري خود را از داخل کيف‌پولتان خارج کنيد و فقط در مواقع ضروري آنها را همراه خود داشته باشيد. وقتي با پول نقد خريد کنيد، ميزان هزينه هايتان محدودتر مي‌شود. بسياري از افراد به‌طور غريزي از خالي کردن کامل کيف‌پول يا حسابشان دوري مي‌کنند. درعوض، وقتي يک کارت اعتباري پر از پول در اختيارتان باشد، پول بيشتري خرج مي‌کنيد.

پس سعي کنيد درهنگام خريد کارت‌هاي اعتباري خود را دست‌کم چند هفته در خانه بگذاريد و ببينيد اين کار تا چه اندازه در هزينه‌هاي شما صرفه‌جويي مي‌کند. درعوض از سود پولي که در حسابتان باقي مي‌ماند نيز بهره‌مند خواهيد شد.

بدهي‌هاي خود را به شيوه گلوله برفي بپردازيد

تقريبا تمام مشاوران مالي توصيه مي‌کنند که ابتدا بدهي‌هايي که نرخ بهره بالاتري دارند را تصفيه کنيد تا سريع‌تر از زير بار بدهي خارج شويد. اما از نظر رواني، پرداخت بدهي‌ها با استراتژي موسوم به گلوله برفي، بسيار موثرتر است. بدين‌ترتيب، بازپرداخت بدهي‌هايتان را از بدهي‌هاي کوچک شروع مي‌کنيد و بلافاصله نتيجه آن را مي‌بينيد. بدين‌ترتيب، از بار رواني بر شما کاسته مي‌شود و با اطمينان خاطر بيشتري بدهي‌خود را تصفيه مي‌کنيد. تصفيه بدهي‌هاي کوچک‌تر نه تنها منجر مي‌شود تا گام بعدي را محکم‌تر برداريد، بلکه جريان پولي شما را نيز ارتقا مي‌دهد زيرا ديگر بدهي‌هاي کوچک‌تر وجود ندارند. با پرداخت هريک از بدهي‌هاي کوچک، جريان پولي شما رفته رفته بهتر مي‌شود.

وام يا پول جديدي قرض نگيريد

همه افراد بدهکار، دوست‌ دارند زودتر از شر اين بدهي‌ها خلاص شوند. اما اولين قدم براي رهايي از بدهي، گرفتن وام جديد يا قرض کردن دوباره نيست. بهترين راه تا قبل از اينکه بدهي جديدي بالا آوريد، اين است که براي بازپرداخت و تصفيه بدهي‌ قبلي خود اقدام کنيد. اگر از عهده بازپرداخت يکي از بدهي‌هاي خود برنمي‌آييد، از گرفتن وام يا قرض جديد خودداري کنيد. داشتن بدهي ماهيانه کمتر، براي رهايي شما از بدهي موثرتر است. درنهايت، اگر بدهي جديدي بالا نياوريد تمام بدهي‌هاي شما تصفيه خواهند شد و احتمالا اين شيوه راحت‌ترين راه رهايي از بدهي‌هاست.

هزينه‌هاي خود را 10 درصد کاهش دهيد


حذف کلي برخي هزينه‌ها بسيار سخت است. اما به‌عنوان يک استراتژي جايگزين، به‌راحتي مي‌توانيد از هريک از هزينه‌هاي خود، بخشي از آن يعني به‌طور ميانگين 10 درصد را کم کنيد. حتما مي‌پرسيد چرا ميانگين؟ چون برخي از هزينه‌ها نظير اجاره خانه يا قسط مسکن را نمي‌توان کاهش داد اما در عوض راههاي بسياري نظير هزينه‌هاي خوراک، تفريح، تجهيزات، وسايل و حتي بنزين وجود دارد که مي‌توان آنها را کم کرد. کم کردن هزينه‌ها پول بيشتري را براي شما آزاد مي‌کند که مي‌توان براي هزينه هاي مهم‌تر آنها را تخصيص داد.

هرماه 10 درصد از درآمد خود را پس‌انداز کنيد


وقتي موفق شديد هزينه‌هاي زندگي خود را 10 درصد کاهش دهيد، حال بايد اين پول را مستقيما به پس‌انداز اختصاص دهيد. هدف اصلي از کاهش هزينه‌ها تنها يک رژيم مالي نيست، بلکه آزاد کردن سرمايه براي رشد استقلال اقتصادي است. مي‌توانيد پول صرفه‌جويي شده را مستقيما به يک حساب پس‌انداز منتقل کنيد. قطع هزينه‌هاي زندگي گرچه ممکن است حس خوبي نداشته باشد اما رشد پس‌انداز و سرمايه‌گذاري فوايدي براتر از اين احساس ناخوشي خواهد داشت.

وسايلي را که استفاده نمي‌کنيد بفروشيد يا اهدا کنيد

يکي از بهترين روش‌هاي پول درآوردن، فروش چيزهايي است که نياز نداريد يا از آنها استفاده نمي‌کنيد. اغلب مي‌توان اين وسايل را با قيمت‌هاي مناسبي فروخت. در برخي مواقع، پولي که در اين وسايل خوابيده بسيار بيشتر از پولي است که در حساب‌هاي بانکي خود داريد. اگر لوازمي داريد که فکر مي‌کنيد نمي‌توانيد آنها را فروشيد، آنها را به خيريه اهدا کنيد.

معافيت‌هاي بيمه‌اي را افزايش دهيد

اگر با کمک استراتژي‌هاي فوق پس‌اندازهاي خود را افزايش داديد، اکنون شرايط بهتري داريد تا پوشش معافيت‌هاي بيمه‌اي خود را نيز گسترش دهيد. اين معافيت‌ها شامل بيمه مسکن، خودرو و حتي بيمه سلامت مي‌شوند. با اين‌کار سالانه مبلغ قابل توجهي صرفه‌جويي مي‌کنيد و پول بيشتري صرف سرمايه‌گذاري و پس‌انداز مي‌شود.

امسال کمتر به سفر برويد


اگرچه اين پيشنهاد اصلا جذاب نيست، اما يکي از بهترين شيوه‌هاي ارتقاي وضعيت مالي محسوب مي‌شود. از آنجا که يک سفر داخلي معمولي هم مي‌تواند چند صدهزار تومان هزينه دربر داشته باشد، با صرف‌نظر کردن از سفر، حداقل براي يک‌سال، مي‌توانيد پول قابل توجهي پس‌انداز کنيد. بدون سختي کشيدن و فداکاري نمي‌توان پولدار شد اما فوايدي که سفر نرفتن دارد اين است که ممکن است آن هفته شما ظاهرا خراب شود اما بقيه زمان شما همچنان دست نخورده باقي مانده که بعدها مي‌توانيد از آن لذت ببريد. حذف هزينه سفر در يک بازه کوتاه مدت يکي از بهترين روش‌هاي ارتقاي وضعيت مالي است؛ بدون اينکه مجبور شويد براي مدت طولاني خود را عذاب دهيد.

هر زمان احساس کرديد که انجام اين روش‌ها برايتان ملال آور و سخت شده، به اين فکر کنيد که در آينده‌اي نه چندان دور که پولدار شديد چقدر احساس خوبي خواهيد داشت.
منبع: فرهیختگان آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار