اپلیکیشن Waze رفع فیلتر شد
کد خبر: ۸۷۱۸۶
تاریخ انتشار: 2017 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
 اگر به خاطر داشته باشید، اپلیکیشن نقشه و مسیریابی Waze در واپسین روزهای سال گذشته به دستور مقامات قضایی فیلتر شد. علت فیلترینگ در آن زمان اهداف جاسوسی اپلیکیشن و ارائه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام شد، اما با وجود این مسائل به نظر می رسد که از ساعاتی پیش Waze در ایران رفع فیلتر شده است.

در حال حاضر با نصب اپلیکیشن های iOS و اندروید Waze می توانید بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده آی پی آن را باز کرده و از خدماتش استفاده کنید. البته به نظر می رسد که این موضوع برای تمامی سرویس های ارائه دهنده اینترنت صادق نیست، و کاربران بعضی سرویس ها همچنان به Waze دسترسی ندارند.

هیچ کدام از مقامات رسمی تا این لحظه نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده اند، بنابراین مشخص نیست تا چه زمانی امکان استفاده از این اپ بدون ابزار تغییر دهنده آی پی ممکن خواهد بود.

اما در کنار رفع فیلترینگ Waze، تغییر دیگری هم در اپ توجه کاربران را به خود جلب کرده و آن هم پشتیبانی از زبان فارسی در منوهای اپلیکیشن و جستجوی صوتی است. با مراجعه به تنظیمات Waze، حالا می توانید زبان اصلی اپلیکیشن را به فارسی تغییر دهید، ضمن این که امکان جستجوی صوتی فارسی را هم در آن خواهید داشت.

شکی نیست که این موضوع برای کاربران ایرانی، به خصوص رانندگان سرویس های اسنپ و تپ سی که بسیاری از آنان پیش از فیلترینگ Waze از این اپ برای مسیریابی استفاده می کردند، خبر خوشحال کننده ای خواهد بود. با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا وضعیت Waze طی روزهای آینده هم به همین شکل باقی خواهد ماند یا خیر؟

دیجیاتو
برچسب ها: اپلیکیشن ، مسیریاب ، Waze
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار