سیم کارت موبایل‌های قاچاق از مهرماه غیر فعال می شود
کد خبر: ۸۷۰۸
تاریخ انتشار: 2015 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه طرح رجیستری (ثبت) موبایل از مهرماه در کشور اجرایی می‌شود و سیم کارت روی موبایل‌های قاچاق فعال نمی‌شود.
 
سید علیرضا گلستانی زاده از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه توسط دستگاه های مسئول برای پیشگیری از قاچاق این کالا خبر داد و گفت: سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از افزایش واردات غیر قانونی موبایل، رجیستر شدن تلفن های همراه را پیشنهاد کرده بود.

در این پیشنهاد مطرح شد که وارد کنندگانی که اقدام به ورود قانونی موبایل به داخل کشور می کنند، شماره سریال کالاهای وارداتی توسط آنها ثبت و در اختیار گمرک قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد این شماره سریال ها علاوه بر گمرک، در سازمان تنظیم مقررات نیز ثبت می شوند. با اجرای ثبت سریال در رگولاتوری اگر موبایل غیر قانونی وارد شد، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی شود. گلستانی زاده افزود: با اجرای این طرح اپراتورهای تلفن همراه به دستگاه های تلفن همراهی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده باشند خدمات ارایه نخواهند داد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد با اشاره به حجم گسترده قاچاق موبایل در کشور اظهار امیدواری کرد : با اجرای کامل این طرح، قاچاق موبایل از بین برود.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار