استخدام شکارچی در فرودگاه مهرآباد
کد خبر: ۸۷۰۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 28    -    ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
فرودگاه مهرآباد در اقدامی عجیب و مخالف با قوانین زیست محیطی، شکارچی استخدام کرد تا با کشتار پرندگان، باند پرواز را به اصطلاح ایمن سازی کند.

در پی افزایش پرندگانی که مزاحم نشست و برخاست هواپیماهای ورودی و خروجی به فرودگاه مهرآباد هستند، مدیران این فرودگاه طرحی با عنوان « Bird Strike » (ضربه به پرندگان) را با هدف دور کردن پرندگان از سطوح پروازی به منظور ایمن سازی پروازهای در حال تقرب در این فرودگاه اجرا کردند.

به طور کلی ایمن سازی باند و سطوح پروازی در برابر تردد پرندگان در محدوده فرودگاه ها در تمام دنیا اجرا می شود.

یک کارشناس ارشد ایمنی پرواز در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در تمام فرودگاههای بزرگ دنیا برای دور کردن پرندگان از سطوح پروازی، از امواج اولتراسونیک (ارسال امواج مافوق صوت) استفاده می کنند که این امواج برای انسان قابل شنیدن نیست ولی پرندگان این امواج را شنیده و از صدای آن می ترسند و فرار می کنند.

وی از دیگر روش های مرسوم برای فراری دادن پرندگان را لیزرپرانی معرفی کرد و گفت: در این روش در برخی ساعات که برای هواپیماهای در حال پرواز مشکلی ایجاد نکند، امواج لیزر به سمت پرندگان تابانده می شود که موجب ترس و فرار آنها از سطوح پروازی به مدت طولانی می شود.
به گفته این کارشناس ایمنی پرواز، همه این روش ها به تأیید سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست رسیده و تا به حال گزارشاتی در خصوص ایجاد مشکلات زیست محیطی در اثر تاباندن اشعه های اولتراسونیک اعلام نشده است

علی رغم وجود چنین دستگاه های فناورانه ای در کشور، فرودگاه مهرآباد در اقدامی عجیب طرح « BirdStrike » را با استخدام شکارچی و کشتار کبوتران چاهی که در اطراف مهرآباد پرواز می کنند، به اجرا درآورده است.
متأسفانه تا به حال سازمان حفاظت محیط زیست به این اقدام عجیب فرودگاه مهرآباد واکنشی نشان نداده است.


ایران آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
1
2
کجا باید مراجعه کنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
1
2
محیط زیست با ریس جدیدش فعلا فقط دنبال حل مشکل آب مملکت هستند و با بقیه چیزها کار ندارد که البته به نظر میرسد در زمینه آب هم چندان موفقیتی نداشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار