مصرف آسپرین را سرخود قطع نکنید!
کد خبر: ۸۶۹۲۸
تاریخ انتشار: 2017 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Circulation نشان می‌دهد قطع مصرف طولانی مدت آسپیرین و یا کم کردن دوز آن احتمال سکته‌ی مغزی یا حمله‌ی قلبی را افزایش می‌دهد.
 
 مصرف آسپرین را سرخود قطع نکنید!

تحقیقاتی به رهبری یوهان ساندراستوم، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه اوپسالا در سوئد، آزمایشی را برای بررسی اثر متوقف کردن درمان با آسپیرین و کاهش دوز مصرفی و ارتباط آن با ابتلا به حمله‌ی قلبی یا سکته مغزی انجام داد. انجمن قلب آمریکا (AHA)  توصیه می‌کند افرادی که در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستند، برای پیشگیری از شدت یافتن بیماری می‌توانند از دوز پایین آسپرین استفاده کنند. آسپیرین به منظور جلوگیری از عود بیماری توسط AHA برای حمله قلبی و سکته مغزی تایید شده است.

بنا به نتایج این تحقیقات و مطالعات قبلی، 10 تا 20 درصد از بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی برای جلوگیری از سکته، آسپرین مصرف می‌کنند. این بیماران در ابتدا چند سال(1 تا 3سال) پس از رویدادهای قلبی عروقی، از مصرف آسپرین امتناع کردند. 

اثرات قطع مصرف آسپرین چیست؟

قطع مصرف آسپرین خطر سکته‌ی قلبی و مغزی را 37 درصد افزایش می‌دهد. پروفسور سان اسندرستوم و همکارانش، سوابق پزشکی 601527 فرد بالای 40 سال را که سابقه سرطان نداشتند، بررسی کردند. مشخص شد این افراد برای جلوگیری از حملات مرحله اول و دوم در بین سال‌های 2005 تا 2009 دوز کمی از آسپرین را به صورت روزانه مصرف می‌کردند. حدود 80 درصد از این جمعیت مورد مطالعه، کاملا دقیق به درمان پای‌بند بودند.
 
 مصرف آسپرین را سرخود قطع نکنید!

مشکلات قلبی عروقی به عنوان انفارکتوس میوکارد تعریف شده است که معمولا به صورت حمله‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی یا مرگ و میر ناشی از اختلال در عملکرد قلب بروز می‌کند. در طی دوره پیگیری از 690 نفر،62 رویداد قلبی عروقی ثبت شد. افرادی که درمان آسپرین را قطع کردند در مقایسه با کسانی که آسپرین مصرف می‌کردند، 36 درصد بیشتر، در خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی بودند. براساس آمارها از هر 74 نفر 1 نفر به دلیل قطع مصرف آسپرین، بر اثر حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس پیامدهای بالینی نتایج، محققان این مطالعه می‌گویند: اگر عمل جراحی یا مشکل خونریزی ندارید، درمان با آسپرین را حتما ادامه دهید. آسپرین باعث ایجاد تغییراتی در خواص و ترکیبات خون می‌شود، قطع مصرف آن باعث ایجاد لخته در خون می‌گردد.

درمان با آسپیرین در دوز کم، یک درمان ساده و ارزان است، اما تا زمانی که هیچ خونریزی یا جراحی بزرگی فرد را تهدید نکند، چرا که در این صورت متوقف ساختن محل خونریزی کار بسیار دشواری است. "تحقیقات ما نشان می‌دهد با استفاده از آسپرین سلامت عمومی در جامعه افزایش یافته و میزان مرگ به دلیل سکته های قلبی و مغزی کاهش می‌یابد”.

این مطالعه، جمعیتی حدود 60000 بیمار قلبی را تحت پوشش خود قرار داد. نتایج آزمایش در پرونده پزشکی افراد ثبت شده و برای بهبود در درمان در اختیار پزشکان معالج قرار گرفت.
ترنجی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار