پذیرایی خونین شکارچیان عراقی از آهوان ایران +تصاویر
کد خبر: ۸۶۷۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
 تصاویر ارسال شده به این خبرگزاری، حکایت از آن دارد که علی‌رغم هشدارهای پیاپی محیط‌بانان، رسانه‌ها و فعالان محیط زیست، مسئولان محیط زیست هنوز اقدامی به منظور برقراری امنیت در منطقه حفاظت شده میشداغ انجام نداده‌اند تا مانع از کشتار آهوهایی شوند که به دنبال ناامنی موجود در این منطقه حفاظت شده به مرز عراق پناه برده و به ضرب گلوله شکارچیان عراقی از پای در می‌آیند. حضور چشمگیر شکارچیان و دامدارانی که زیستگاه‌های آهوها را در منطقه حفاظت شده میشداغ اشغال کرده‌اند، عامل اصلی ناامنی منطقه حفاظت شده میشداغ و گریختن آهوها به سوی مرز عراق است.

در ادامه تصاویری از کشتار آهوهای منطقه حفاظت شده میشداغ را در منطقه طیب استان میسان عراق مشاهده می‌کنید:





عامل دیگر کاهش چشمگیر جمیعت آهو در منطقه حفاظت شده میشداغ، غرق شدن این این حیوانات، در کانال بتنی پای پل است. کانالی که از وسط زیستگاه شمالی این منطقه می‌گذرد و تا کنون بسیاری از آهوهای منطقه را به کام مرگ کشانده اما مسئولان محیط زیست، را هنوز به اقدامی موثر برای جلوگیری از این حوادث وانداشته است. آهوهایی از روی پل های نصب‌شده روی کانال، می‌گذرند در صورت مواجهه با هر خطر احتمالی، خود را به داخل کانال می‌اندازند اما با توجه به دیواره بتونی لغزنده و شیبدار کانال هرگز موفق به خروج از آن نمی‌شوند. غرق شدن در آب عمیق کانال بتونی، سرنوشت این تلخ این آهوهاست.

تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
8
اگر جنم اين رو نداريم كه اين اوضاع رو سر و سامان دهيم پس هر اتفاقي كه براي اين آهوها در مرز كشور همسايه بيفته حقمونه!
پس چیکار میکنه اين سازمان محيط زيست!
كه نمي تونه اين قلمرو رو به شكل اول برگردونه!
خواهش مي كنم از شما كه اين موضوع را تا پيگيري مؤثر و برگشت اوضاع به شكل سابق پيگيري فرماييد!
تمامي ارگان هاي ذيربط تصميم گيرنده در اين مسئله با اتحاد و منسجم و با عزم راسخ وارد عمل شوند!
ديدن اين صحنه ها مثل عذاب عليم مي مونه!
اون هم در كشور همسايه!
اریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
10
افسوس و دریغ...تا دهه 40زمانی شمال خوزستان آهوها بقذری زیاد بودند که مانند گله های اهلی به تعدادفراوان در بیشه ها و دشتها خرمان می چریدند و حتی به یا د دارم در ماه دوم و سوم هر سال تا دهه شصت کبوتران کوکو به خوزستان مهاجرت می کردند طوری که هنگام پرواز آسمان را سیاه می کردند و مرغابی های مهاجر دسته دسته هنگام پاییز با سرو صدای زیاد از بالای سرمان عبور می کردند ولی دیگر خبری از آنها نیست چون شکاربی رویه و حرص و طمع انسان تیشه به ریشه طبیعت و حیاط وحش و محیط زیست ایران زده و پیکر آن را بسیار نحیف کرده است , براستی ما کی به خود می آییم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
4
خدایا کی با حیوانات مهربان خواهیم شد ماهایی که به خودمون هم رحم نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار