ربات نفتی ژاپن از انسان غول می‌سازد + تصاویر
کد خبر: ۸۶۶۸
تاریخ انتشار: 2015 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

ربات‌هایی که در قالب اسکلت بیرونی ساخته می‌شوند، این روزها رونق زیادی دارند و اخیرا شرکت میتسویی ژاپن که بزرگترین شرکت در صنعت نفت است نمونه تازه‌ای از آنها را معرفی کرده است.

هفته گذشته روزهای خوب و پرباری برای ربات‌های اسکلت خارجی بود و در آن ربات آمریکایی «MegaBot» توانست مبلغ 500 هزار دلاری را که برای آغاز تولید آن نیاز داشته را جمع‌آوری کند و رقابت را در مقابل ربات «کوراتاس» ژاپن با 24 ساعت اختلاف برنده شود.

اما آخرین خبر در حوزه ربات‌های اسکلت خارجی از شرکت میتسویی رسید. این شرکت که بزرگترین برند شناخته شده در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ژاپن است، اعلام کرده برای توسعه یک ربات پوشیدنی که توانایی حمل بارهای بسیار سنگین را دارد، سرمایه‌گذاری کرده است.

آنها نام این وسیله را AWN-03 گذاشته‌اند که مخفف نام «لباس کمک‌کننده» است و قرار است با پوشیدن آن انسان بتواند بارهای باورنکردنی را بلند کند.

نمونه نخستین این لباس که مشترکاً توسط اکتیولینک و پاناسونیک طراحی و ساخته شده است، متشکل از یک جعبه است که در پشت کاربر قرار می‌گیرد و 6 کیلوگرم وزن دارد. کاربر با استفاده از این وسیله می‌تواند بارهایی به وزن 15 کیلوگرم را بدون کوچکترین احساس فشاری بلند کند.

نمونه ابتدایی اسکلت خارجی که برای حمل بارهای سبک تا 15 کیلوگرم کاربرد دارد

این نمونه تنها یک گام کوچک به سوی رباتی است که میتسویی قصد دارد بسازد و با آن بارهای چند تنی را به دست یک انسان معمولی جابه‌جا کند.

برنامه‌ای که غول نفتی ژاپن پروژه آن را تعریف کرده است، با افزودن دست و پای رباتیک به این تکنولوژی پوشیدنی، درواقع انسان را داخل یک آواتار ربات قرار می‌دهد که می‌تواند با دستانش چیزهایی را بگیرد و با پاهایش راه برود.

نمونه‌ای از ربات نسل دوم AWN-03 که دست‌وپای کامل و با قابلیت تحرک مجزا دارد

این پروژه قصد دارد تا 2 سال آینده نوعی اسکلت خارجی رباتیک برای افزایش توان انسان طراحی کند. تومویو تسوتومی، یکی از مدیران شرکت میتسویی در این‌باره گفت: «برنامه ما این است که یک اسکلت خارجی بسازیم که به انسان قدرت فضایی بدهد».

او که سمت مدیریت بخش ماشین‌های صنعتی را در بزرگترین شرکت نفتی ژاپن دارد، طی یک کنفرانس مطبوعاتی به معرفی توانایی‌های تعریف شده برای AWN-03 برای رسانه‌ها پرداخت. قابلیت دیگری که این اسکلت رباتیک خواهد داشت، امکان استفاده از بازوها و پاها به‌صورت مجزاست.

سه شرکت ژاپنی که در زمینه حمل‌ونقل، پست و خدمات بندری فعالیت می‌کنند، از هم‌اکنون تمایل خود را برای خریداری آن اعلام کرده‌اند و میتسویی امیدوار است جدای از استفاده شخصی از چنین تکنولوژی، 1000 عدد از آن را در سال نخست عرضه به بازار به فروش برساند.

آنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار