جاده‌ای در مکزیک که پس از وقوع زلزله نفس می‌کشد!
کد خبر: ۸۶۵۶۲
تاریخ انتشار: 2017 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
در حالی که مردم مکزیک هنوز هم از خرابی هایی که زلزله ی اخیر در پی داشته شوکه هستند، یک پدیده ی غیرطبیعی که در خیابان های این کشور دیده شده بر ترس و وحشت مردم افزوده است.
جاده‌ای در مکزیک که پس از وقوع زلزله نفس می‌کشد!
در حالی که مردم مکزیک هنوز هم از خرابی هایی که زلزله ی اخیر در پی داشته شوکه هستند، یک پدیده ی غیرطبیعی که در خیابان های این کشور دیده شده بر ترس و وحشت مردم افزوده است. ویدیویی که در ادامه ی این مطلب آمده نشان می دهد که یک تکه از آسفالت خیابانی در شهر مکزیکو سیتی بالا و پایین می رود؛ درست شبیه هیولایی خسته که به شدت نفس های عمیقی می کشد. ویدیوی مذکور توسط یکی از شهروندان به نام ریگوبرتو لچونگا سیلوا در ۱۹ سپتامبر و پس از وقوع زلزله در شهر مکزیکوسیتی گرفته شده است.
 
دانلود
 
این ویدیو به سرعت در فضای مجازی پخش شده و دانشمندان با دیدن آن به بحث در مورد این که چه چیزی باعث شده این آسفالت نفس بکشد پرداختند. برخی گدازش و مایع شدگی را عامل چنین پدیده ای خوانده و اعلام کرده اند که دیدن چنین صحنه هایی پس از یک زلزله ی شدید غیرطبیعی نیست. صدها سال پیش، مکزیکوسیتی دارای زمین های آبدارتری بوده است. در قرن ۱۴ میلادی، شهر تنوچتیتلان توسط آزتک ها بر روی جزیره ای که در قلب یک منطقه ی مردابی قرار داشت ساخته شد. بعدها این منطقه توسط اسپانیایی ها زهکشی شد و ته نشین هایی که در زیر این مسیرهای آبی قرار داشت اکنون در زیر یازدهمین شهر پرجمعیت جهان گرفتار شده اند. اکنون نیز بسیاری از این رسوبات سست از آب اشباع شده و یا با حباب های بزرگ هوا نشانه گذاری شده اند.وقتی که امواج ارتعاشی به شکل زلزله از این مناطق عبور می کنند این ته نشین ها به شکل مایع شروع به حرکت می کنند که به آن فرآیند مایع شدگی گفته می شود. این پدیده ممکن است به رانش زمین و یا فرو ریختن ساختمان های بلند منجر شود. این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و در زلزله ای که در سال ۲۰۱۱ در ژاپن رخ داد نیز پدیده ای کاملاً مشابه مشاهده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار