راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان
کد خبر: ۸۵۸۸
تاریخ انتشار: 2015 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
راه هایی برای کاهش براقیت پوست به خاطر چربی و رسیدگی مناسب به پوست در ماه های تابستان وجود دارند که بهتر است آن ها را بدانید. این پیشنهادات را انجام دهید تا پوست را سالم، و نه چرب، نگه دارید.
راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان

تابستان با تابش آفتاب، هوای گرم و فعالیت های بیرون از خانه همراه است اما می تواند باعث افزایش تولید چربی هم بشود. رسیدگی به پوست چرب خسته کننده است اما راه هایی برای کاهش براقیت پوست به خاطر چربی و رسیدگی مناسب به پوست در ماه های تابستان وجود دارند که بهتر است آن ها را بدانید. این پیشنهادات را انجام دهید تا پوست را سالم، و نه چرب، نگه دارید.

چربی پوست را بگیرید

خیلی از افرادی که پوست قسمت پیشانی و بینی شان چرب است، از محصولات موضعی استفاده می کنند تا این مشکل را حل کنند. هرچند، محصول چندان موثری برای تغییر چشمگیر این وضعیت وجود ندارد، چون عملکرد پوست شما اینگونه است. یعنی نمی توانید خیلی برخلاف طبیعت پوست تان عمل کنید. سریع ترین و ساده ترین راه برای کم کردن برق پوست این است که چربی پوست را (مثلا هر چند وقت یکبار) با دستمال های جذب کننده چربی پاک کنید.

راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان

به قسمت های چرب پوست کرم پودر مایع نزنید

چون می خواهید از برق صورت بکاهید و ظاهری مات ایجاد کیند، بهتر است برای قسمت های چرب پوست از کرم پودر مایع استفاده نکنید. کرم پودر مایع را به قسمت های دیگر صورت بزنید و به تمام صورت پودر مینرال حاوی SPF بزنید، این کار ظاهر صورت را مات می کند و از آن در برابر اشعه های مضر حفاظت می کند.

راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان

پوست را مرتب تمیز کنید

می توانید پوست چرب را تا سه مرتبه در روز تمیز بشویید اما در صورتی که از پاک کننده قوی استفاده نکنید. حتما از یک پاک کننده که حاوی سدیم لوریل سولفات و سدیم لورث نباشد استفاده کنید. این ترکیبات پوست را دهیدراته می کنند و موجب تولید چربی بیشتر می شوند.
اگر مستعد جوش زدن هستید، پاک کردن پوست نه تنها به از بین بردن برق پوست، بلکه به کاهش جوش هم کمک می کند.

راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان

مرطوب کننده سبک را انتخاب کنید

تابستان بهترین زمان برای استفاده از یک مرطوب کننده بدون چربی برای افرادی است که مستعد جوش و افزایش چربی پوست هستند. از محصولات مرطوب کننده حاوی روغن های معدنی و وازلین اجتناب کنید چون موجب انسداد منافذ پوست و منجر به جوش می شوند.

راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان

سرم صورت را به پیشانی و بینی نزنید

در طی تابستان وقتی چربی صورت بیشتر می شود، سرم صورت را (حتی اگر بدون چربی باشد) به پیشانی و بینی نزنید. این کار به با طراوت نگه داشتن این قسمت ها کمک می کند.

راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان

از سرم اسید سالیستیک استفاده کنید

سرم اسید سالیستیکِ مناسب می تواند سلول های پوست خشک سطح پوست را از بین ببرد تا پوست متعادل تر و کمتر چرب باشد. از آنجایی که اسید سالیستیک توانایی برطرف کردن منافذ بسته شده پوست را دارد، به داشتن پوستی نرم و روشن کمک می کند.
هر چند نمی توانید تولید چربی پوست را کاملا متوقف کنید، اما این نکات را رعایت کنید تا برق تابستانی پوست کمتر و پوست تان زیباتر شود.

راه هایی برای کنترل پوست چرب در تابستان

باغ دارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار