تغییرات آب و هوایی تهدید بزرگی برای سلامت انسان
کد خبر: ۸۵۸۴
تاریخ انتشار: 2015 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
تغییرات آب و هوا می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. در تحقیقات جدید مشخص شده است که سلامت روانی انسان ها به شدت به تغییرات آب و هوایی عکس العمل نشان می دهد و این امر می تواند منجر به بی ثباتی اجتماعی، درگیری، خشونت و سایر آسیب های اجتماعی شود.
 

طبق یافته های اخیر دانشمندان دانشگاه کلمبیا و دانشگاه واشنگتن،این پژوهش شامل تاثیرات تغییرات آب و هوا بر روی سلامت جمعیت ساحلی آمریکا و سایر مناطق دارای آب و هوای آسیب پذیر است.

تغییرات آب و هوایی حال حاضر تهدید بزرگی برای سلامت روحی و روانی افراد محسوب می شود. اثرات تغییرات آب و هوایی بر انسان ها می تواند مهاجرت گسترده به مناطق مختلف را نیز افزایش دهد، در بیشتر مواقع این مناطق ظرفیت کافی برای تامین نیازهای این مهاجران را ندارد. بیشتر جمعیت آمریکا ساکن مناطق ساحلی هستند. این مناطق نیز به شدت در برابر تغییرات آب و هوایی ناشی از پدیده هایی مانند تغییر الگوهای مصرف آب، فرسایش ساحلی، بالا آمدن سطح دریا و طوفان آسیب پذیر هستند.

دکتر «اروین ردلنر» از دانشگاه کلمبیا، در این باره می گوید: «تغییرات آب و هوایی و اثرات مخرب آن بر روی انسان و جمعیت انسانی انکارناپذیر است و این تهدید روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه ما هم اکنون در جایی قرار داریم که مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار کُند انجام می شود در حالی که این پدیده بسیار بحرانی بوده و انجام این تغییرات اصلا کافی نیست. ما باید به طور همزمان به توسعه و استقرار راه هایی بپردازیم که تاثیرات این فاجعه زیست محیطی را به حداقل برساند.»

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار