کامل نشدن عضلات چشم علت انحراف چشم در نوزادان
کد خبر: ۸۵۷۶
تاریخ انتشار: 2015 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
و‌جود انحراف در چشم‌های نوزاد به دلیل تکامل نیافتن عضلات و اعصاب چشم است، که این مشکل در حالت عادی تا پایان سال اول زندگی رفع می‌شود.

فهیمه ثابتی عضو هئیت علمی دانشگاه ایران با اشاره به اینکه چقدر مشکل بینایی در کودکان جدی است، افزود: حس بینایی و در کل، ساختمان چشم جزء آخرین حس‌هایی است که در کودکان کامل می‌شود، این در حالی است که نوزاد با دایره دید 20 سانتی‌متر جلو و 20 درجه از اطراف را می‌بیند که به مرور شدت بینایی تکامل می‌یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: امکان وجود انحراف در چشم‌های نوزاد به علت پایان نیافتن تکامل عضلات و اعصاب چشم است که این مشکل در حالت عادی تا پایان یکسال اول زندگی رفع می‌شود.

ثابتی درباره شرایطی ادامه انحراف چشم در پایان سال اول زندگی ادامه‌ بیان کرد: اگر انحراف چشم در پایان این دوره تکامل، بهبود نیافت می‌تواند نشانه‌ای از تنبلی چشم باشد که مشکلات بینایی را در آینده برای کودک در پی دارد که والدین باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.

عضو هئیت علمی دانشگاه ایران، در خصوص راهکار مقابله با مشکلات بینایی کودکان در سنین مدرسه خاطرنشان کرد: والدین باید کودکان خود را در سنین پیش‌دبستانی با تابلو تست بینایی که در فاصله 7-6 متر از کودک است مورد سنجش قرار دهند که در صورت هر گونه مشکل باید مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار