کار زیاد عامل سکته مغزی
کد خبر: ۸۵۵۱
تاریخ انتشار: 2015 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
نتایج یک تحقیق بر روی پانصد هزار نفر نشان می دهد ، کسانی که ساعت های طولانی کار می کنند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار می گیرند.

نتایج این تحقیق که در مجله پزشکی معروف « لنست » منتشر شد نشان می دهد احتمال بروز سکته مغزی در زمان کار بعد از ساعت های متعارف کاری یعنی بین شش صبح تا هفت شب افزایش می یابد.

متخصصان بر این باورند کسانی که برای ساعت های طولانی کار می کنند باید مراقب فشار خون خود باشند.

بر اساس این تحقیق علمی ، اگر ساعت کاری در هفته بین 35 تا 40 ساعت معیار باشد خطر دچار شدن به سکته مغزی در کسانی که ساعت کاری را به 48 ساعت در هفته افزایش می دهند ده درصد و در کسانی که 54 ساعت در هفته کار می کنند 27 درصد و برای ساعت های کاری 55 ساعت در هفته 33 درصد افزایش می یابد.

دکتر میکا کیویماکی یکی از محققان دانشگاه لندن گفت: « این تحقیق همچنان در مراحل اولیه قرار دارد ولی به وضع سلامتی بد کسانی که ساعت های طولانی در دفاتر کارشان می مانند و فرصت کافی برای ورزش و انجام ازمایش های منظم ندارند اشاره می کند.»

متخصصان علوم پزشکی به کسانی که برای مدت طولانی کار می کنند توصیه می کنند به طور منظم فشار خون خود را کنترل و هر از چند گاهی به طور دوره ای به پزشک مراجعه کنند.

دکتر تیم شیکو که متخصص بیماری های قبلی در دانشگاه شفیلد انگلیس است نیز گفت: « اکثر ما می توانیم زمان سپری کردن و نشستن در محیط کار را کاهش دهیم ، فعالیت بدنی خود را افزایش دهیم و وعده های غذایی را هنگام کار بهبود بخشیم و همه این ها مهم تر از زمانی است که برای کار کردن صرف می کنیم.

خبرگزاری صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار