فواید گوشت بلدرچین از منظر طب سنتی
کد خبر: ۸۵۳۶۲
تاریخ انتشار: 2017 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
در طب سنتی، به گوشت پرنده‌هایی مانند بلدرچین، لقب گوشت لطیف می‌دهند زیرا هم هضم ساده و خوبی در بدن افراد مختلف، حتی کودکان و سالمندان دارد و هم میزان مواد زائدی که در بدن تولید می‌کند، بسیار کم است.
فواید گوشت بلدرچین از منظر طب سنتی 
فواید گوشت بلدرچین از منظر طب سنتیبه گزارش «تابناک با تو»؛ گوشت بلدرچین از منظر طب سنتی دارای طبع گرم و خشک است و جزو گوشت‌های کثیرالغذا، یعنی دارای ارزش تغذیه‌ای بالا محسوب می‌شود. بلدرچین، جزو پرنده‌های وحشی است که تا همین چند وقت پیش به صورت شکاری، صید و مصرف می‌شد. این در حالی است که در حدود یک دهه اخیر و به خاطر پسندیده شدن طعم مطلوب این پرنده در میان مردم، تولید کارخانه‌ای و پرورش این پرنده برای بهره بردن از گوشت و تخم آن، رواج بیشتری پیدا کرده است.
 
با اینکه بلدرچین، پرنده‌ای کوچک و با حجم گوشت محدود است اما میزان پروتئین موجود در گوشت آن، بیشتر از پروتئین موجود در گوشت ماکیان بزرگ‌تر دیگری مانند اردک یا حتی مرغ است. از طرف دیگر، میزان چربی پایین موجود در گوشت بلدرچین، آن را به خوراکی سبک و با کالری نسبتا پایین برای افرادی که مشکل کلسترول خون یا اضافه‌وزن، تبدیل کرده است. بلدرچین دارای املاحی مانند آهن، پتاسیم، روی و مس در کنار ویتامین‌های گروه B است و از این رو، مصرف آن برای خانم‌های باردار، بیماران و کودکان به دلیل سبک و مغذی بودن گوشت این پرنده، بسیار توصیه می‌شود.

در طب سنتی، به گوشت پرنده‌هایی مانند بلدرچین، لقب گوشت لطیف می‌دهند زیرا هم هضم ساده و خوبی در بدن افراد مختلف، حتی کودکان و سالمندان دارد و هم میزان مواد زائدی که در بدن تولید می‌کند، بسیار کم است. همانطور که ذکر شد، گوشت بلدرچین برای خانم‌های باردار بسیار مفید است؛ هم به دلیل مغذی بودن آن و هم به دلیل هضم ساده و پیشگیری ازضعیف شدن معده! از طرف دیگر، در طب سنتی از گوشت بلدرچین به عنوان گوشتی ضد تهوع برای خانم‌های باردار نام برده شده است. بد نیست بدانید که گرمی گوشت بلدرچین باعث شده که مصرف آن به افرادی که مدام سردی‌‌شان می‌شود، توصیه شود. در طب سنتی از سسی متشکل از آب انار ترش با شکر، روغن زیتون و رب انار به عنوان مصلح گوشت بلدرچین نام برده شده است. روغن زیتون و روغن کنجد هم جزو طعم‌دهنده‌های بسیار مطلوب به گوشت بلدرچین هستند.
 
منبع: salamatism.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار