سرنوشت حیوانات سیرک‌ها +عکس
کد خبر: ۸۵۰۳۴
تاریخ انتشار: 2017 September 08    -    ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به حذف حیوانات از سیرک‌های ایران، اظهار کرد: سازمان محیط زیست با ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی مواجه بود که طی دو سه سال توانست آنها را راضی به حذف حیوانات از سیرک‌ها کند.

علی تیموری با تاکید بر اینکه حذف حیات وحش از سیرک‌های ایران یک دستاورد مهم طی دولت یازدهم است، گفت: طی سه سال تلاش مداوم، از ابتدای سال ۹۵ حیات وحش از کلیه سیرک‌ها حذف شد.

وی با بیان اینکه در بیش از ۷۰ کشور دنیا دیگر از حیات وحش در سیرک‌ها استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: تعداد زیادی از کشورهای دنیا در این مسیر حرکت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: سازمان محیط زیست با ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی مواجه بود که از حیات وحش در سیرک‌ها استفاده می‌کردند که نگهداری حیات وحش توسط این افراد به شکل بسیار نامناسبی صورت می‌گرفت.

حیوانات سیرک‌ها در سوله‌ها نگهداری می‌شدند

به گفته تیموری، عمده گونه‌های نگهداری‌شده در سیرک‌های ایران، انواع گونه‌های پرندگان و چهارپایان بزرگ مثل ببر، پلنگ، شیر و خرس بود که عمدتا در سوله‌ها نگهداری می‌شدند و شیوه‌های نگهداری و حمل و نقل آنها بسیار نامناسب و غیر طبیعی بود. همچنین آموزش‌هایی که برای بهره‌کشی از حیوان بود باعث ایجاد فشار به حیوان می‌شد.

مدیرکل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در زمینه بهداشت و تغذیه نیز به حیوانات نگهداری شده در سیرک‌ها فشار وارد می‌شد. به همین دلیل سیاست سازمان محیط زیست بر این موضوع قرار گرفت که طی دو - سه سال، ۲۶ مجموعه حقیقی و حقوقی را راضی به حذف حیات وحش از سیرک‌ها کند.

تیموری در پایان در مورد سرنوشت حیوانات سیرک‌ها اظهار کرد: برخی از حیوانات از طریق سازمان محیط زیست تحویل باغ‌های وحش دارای مجوز شدند و در برخی موارد نیز  سیرک‌داران با صاحبان باغ‌های وحش به توافق رسیدند. در نتیجه از سال ۹۵ ایران جزو کشورهایی شده که از حیات وحش در سیرک‌ها استفاده نمی‌کند.
 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار