مثلث‌های خرمایی؛ لذیذ و مقوی
کد خبر: ۸۴۵۴۴
تاریخ انتشار: 2017 September 06    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
مصرف خرما به عنوان جایگزین برای غذاهای حاوی قند بسیار توصیه می شود زیرا خرما به دلیل داشتن قند طبیعی، به راحتی بر روی حافظه کوتاه مدت مغز تاثیر می‌گذارد و قند نیز خوراک مغز است. امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی یک شیرینی خوشمزه با این میوه‌ی مفید را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و طرز تهیه‌ی مثلث‌های خرمایی، با ما همراه باشید.
مثلث‌های خرمایی؛ لذیذ و مقوی
اختصاصی تابناک باتو؛ مصرف خرما به عنوان جایگزین برای غذاهای حاوی قند بسیار توصیه می شود زیرا خرما به دلیل داشتن قند طبیعی، به راحتی بر روی حافظه کوتاه مدت مغز تاثیر می‌گذارد و قند نیز خوراک مغز است و وقتی این خوراک فراهم شود فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهد. پتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است. امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی یک شیرینی خوشمزه با این میوه‌ی مفید را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و طرز تهیه‌ی مثلث‌های خرمایی، با ما همراه باشید.
 
مثلث‌های خرمایی؛ لذیذ و مقوی 


مواد لازم:

بیسکویت ساده و خرد شده: 2 پیمانه
خرمای هسته گرفته شده: 2 پیمانه
کره‌ (به دمای اتاق رسیده باشد): یک چهارم پیمانه
پودر هل: 1 قاشق چایخوری
بادام خرد شده: نصف پیمانه
پسته‌ی خرد شده: یک چهارم پیمانه

طرز تهیه:

خرما، کره و هل را در ظرفی ریخته و با دست خوب ورز می‌دهیم تا کاملا یکدست شود.

کف قالب را کاغذ روغنی پهن کرده و بیسکویت‌های خرد شده را به صورت یکدست کف قالب می‌ریزیم.

خرمای ورز داده شده را روی بیسکویت‌ها پهن می‌کنیم.

بادام و پسته‌ی خرد شده را مخلوط کرده و روی خرماها می‌ریزیم.

با کمک کاغذ روغنی، به آرامی مواد را رول می‌کنیم. سعی می‌کنیم رول ایجاد شده، به شکل مثلث باشد. سپس آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم.

پس از گذشت زمان، کاغذ روغنی را به آرامی از رول خرمایی جدا کرده و به وسیله‌ی یک چاقوی تیز، رول خرمایی را به شکل مثلثی برش می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: manalonline ـ amazing
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار