شباهت ها و تفاوت های «بهرام رادان» و «محمدرضا گلزار»
کد خبر: ۸۴۰۸۶
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
تنوع بازی و اجرای رادان در نقش‌هایش خیلی بیشتر است. نمود عینی این ویژگی‌ها در چهره‌پردازی‌های متنوع او دیده می‌شود که صورتش انواع و اقسام گریم‌ها را داشته است. از جمله «سربازهای جمعه»، «سنتوری» و «گیلانه». اما گلزار هیچ‌گاه تغییری در چهره نداشته و حتی عنوان شد که ابتدا برای بازی در «سربازهای جمعه» انتخاب شده بود و قرار بود موهایش را کوتاه کند اما اجازه نداد و از فیلم خارج شد!
 شباهت ها و تفاوت های «بهرام رادان» و «محمدرضا گلزار»
 
شباهت ها و تفاوت های «بهرام رادان» و «محمدرضا گلزار»به گزارش «تابناک با تو»؛ بهرام رادان و محمدرضا گلزار، دو بازیگری بودند که همزمان با هم وارد عرصه بازیگری شدند. هر دو کارشان را با فیلم‌های نوجوان‌پسند آغاز کردند اما هر اندازه که گلزار همان رویه را ادامه داد و بیشتر در فیلم‌های صرفا تجاری بازی کرد، بهرام رادان کم کم به یک بازیگر معتبر به‌معنای دقیق کلمه تبدیل شد تا جایی که همه جوایز معتبر را هم دریافت کرد.
 این‌ روزها محمد رضا گلزار با سریال «عاشقانه» دوباره محبوبیتش را نزد مردم به‌دست آورده است و در یک سال ا خیر با اکران «سلام بمبئی» نشان داد که همچنان می‌توان به‌عنوان برگ برنده یک فیلم در گیشه، روی او حساب کرد. او اکنون در فیلم «آینه بغل» منوچهر ‌هادی بازی می‌کند. رادان فیلم «زرد» را آماده نمایش دارد و آخرین فیلمی که از او اکران شده «بارکد» بود که فروش بالای ۱۰میلیارد‌تومان را تجربه کرد. رادان برای اولین بار قرار است در تئاتر بازی کند و ضمن این‌که مشعل المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را حمل کند. علاوه بر این‌ها او به‌عنوان یکی از اعضای هیات داوران بخش تبلیغات سینمای ایران در ششمین جشنواره فیلم شهر انتخاب شده است. به‌بهانه فعالیت‌های متنوع این دو بازیگر به شباهت‌ها و تفاوت‌های آن دو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

۱-
هر دو به‌خاطر زیبایی چهره، بازیگری‌شان را با فیلم‌های نوجوان‌پسند آغاز کردند در واقع صرفا به‌خاطر این‌که چهره عام‌پسند و نوجوان‌پسند داشتند برای بازی در این فیلم‌ها انتخاب شدند. رادان بعد از گذراندن یک دوره بازیگری در فیلم «شور عشق» بازی کرد و گلزار که قبلا در گروه آریان گیتاریست بود، توسط ایرج قادری برای اولین‌بار برای بازی در فیلم «سام‌ونرگس» انتخاب شد.

۲-
هر دو از اولین بازیگرانی بودند که طعم رفتن تصویرشان روی بیلبوردهای تبلیغاتی را چشیدند. تا حدی که فضا را برای حضور بازیگران و ورزشکاران در این عرصه بازتر کردند. درحال حاضر بهرام رادان با شرکت‌هایی مثل نوین‌چرم قراردادی طولانی‌مدت دارد و عکس‌هایش در اغلب بیلبورد‌های مهم کشور به چشم می‌خورد اما گلزار چندان مثل سابق فعالیت‌های تبلیغاتی ندارد.

۳-
محمدرضا گلزار بیشتر با فیلم‌های پرفروش و صرفا تجاری شناخته می‌شود و از نظر فروش گیشه، بازیگر موفق‌تری نسبت به رادان محسوب می‌شود که آثاری چون «کما»، «کلاغ پر»، «آتش بس»، «سلام بمبئی»، «توفیق اجباری» و... را در کارنامه دارد ولی رادان بیشتر با فیلم‌های غیر تجاری شناخته می‌شود. فیلم‌هایی که مرز میان مخاطب عام و خاص را رعایت می‌کنند از جمله «شمعی در باد»، «سنتوری»، «گیلانه»، «خون بازی»، «آدم کش»، «گاوخونی» و... از جمله فیلم‌های پرفروش رادان می‌توان به فیلمی مثل «بارکد» اشاره کرد.

۴-
رادان فیلم به فیلم بر دانش سینمایی‌اش افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا این‌که در چهارمین نقش‌آفرینی‌اش کاندیدای دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم «آواز قو» شد. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد برای فیلم‌های «شمعی در باد» و «سنتوری» نیز شد. رادان بعد از چند فیلم اول با نشان‌دادن استعدادش این شانس این را داشت که با کارگردانان بزرگ سینمایی ایران مثل مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، رخشان بنی‌اعتماد و... کار کند اما گلزار تا کنون فقط با یک کارگردان از نسل اول کارگردانان کار کرده است؛ یعنی بهمن فرمان‌آرا که آن هم نقش بسیار کوچکی داشته است. بازی گلزار در فیلم‌های کارگردانانی چون مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی با وجود دعوت شدن هر بار به دلایل مختلفی کنسل شده است.

۵-
رادان دو بار جایزه سیمرغ گرفته درحالی که گلزار تا کنون حتی کاندیدای دریافت هیچ جایزه‌ای نشده است. جوایز و کاندیداتوری رادان عبارتند از: نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم «آواز قو» (۱۳۸۱)، برنده تندیس حافظ برای فیلم «گاوخونی» (۱۳۸۳)، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم برای فیلم «سربازهای جمعه» (۱۳۸۲)، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم «سنتوری» (۱۳۸۵) و نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری.

شباهت ها و تفاوت های «بهرام رادان» و «محمدرضا گلزار»

۶-
تنوع بازی و اجرای رادان در نقش‌هایش خیلی بیشتر است. نمود عینی این ویژگی‌ها در چهره‌پردازی‌های متنوع او دیده می‌شود که صورتش انواع و اقسام گریم‌ها را داشته است. از جمله «سربازهای جمعه»، «سنتوری» و «گیلانه». اما گلزار هیچ‌گاه تغییری در چهره نداشته و حتی عنوان شد که ابتدا برای بازی در «سربازهای جمعه» انتخاب شده بود و قرار بود موهایش را کوتاه کند اما اجازه نداد و از فیلم خارج شد!

۷-
گلزار تا کنون سه سریال کار کرده است. «ساخت ایران»، «عشق تعطیل نیست» و «عاشقانه» درحالی که رادان هنوز در سریالی بازی نکرده است.

۸-
رادان از سال ۷۹ که وارد سینما شده در ۳۵ فیلم بازی کرده و گلزار با همین تعداد سال فعالیت، در ۲۵ فیلم بازی کرده است.

۹-
رادان در گفت‌وگو با مجلات تخصصی نشان داده که نگاهی تحلیلی به سینما دارد اما گلزار به‌دلیل این‌که کمتر چنین نگاهی دارد کمتر در نشریات تخصصی به او بها داده شده است و بیشتر مجلات عمومی به او پرداخته‌اند.

۱۰-
رادان تجربه کار بین‌المللی داشته چه در همکاری با کارگردان ایرانی مانند بهروز افخمی در فیلمی مثل «ته دنیا» و چه کارگردان ساکن آمریکا مثل سودابه مرادیان که در یک فیلم‌ هالیوودی به‌نام «پولاریس» همکاری کردند. گلزار در سریال «ساخت ایران» کار کرده که قسمتی از آن در ترکیه ساخته شده است و در فیلمی بین‌المللی مثل «سلام بمبئی» که محصول مشترک ایران و هند است.

۱۱-
گلزار توانسته با دو بازیگر زوج مناسبی تشکیل دهد از جمله امین حیایی و مهناز افشار. رادان هم با گلشیفته و حامد بهداد کم و بیش یک زوج قوی را نشکیل داده است.

۱۲-
رادان نسبت به گلزار کمتر در فیلم‌های کمدی بازی کرده است از جمله آثاری مانند «صورتی» و «بارکد» اما اغلب کارهای گلزار کمدی هستند مثل «کما»، «کلاغ پر»، «توفیق اجباری» و «ساخت ایران».

۱۳-
رادان تجربه حضور در ژانرهای متنوعی را داشته از جمله ژانر وحشت با «رز زرد»، ژانر جنگ با «حکایت عاشقی» و «گیلانه» و حتی کار مستند مثل «من ناصر حجازی هستم» که در اولین انیمیشن بلند سینمای ایران یعنی «تهران ۱۵۰۰» هم کار کرده است اما گلزار فقط در ملودرام‌های جدی یا کمدی بازی کرده است.

۱۴-
رادان معمولا دستمزد معقولی دریافت کرده یا اگر دستمزد زیادی گرفته کمتر رسانه‌ای شده درحالی که گلزار اغلب ماجرای دستمزدهایش به حواشی بدل شده است؛ از ۹۰‌میلیون‌تومان برای سه روز بازی در «دموکراسی توو روز روشن»، آن هم ۱۰ سال قبل و سال ۸۶ گرفته تا دستمزد بیش از یک میلیارد‌تومانی با سریال «عاشقانه».

۱۵-
گلزار تجربه حضور در تیم‌های ورزشی هنرمندان را دارد اما رادان در این عرصه فعال نبوده است. گلزار حتی سرمربی والیبال هم بوده اما رادان کمتر تجربه ورزشی داشته است. شاید تنها تجربه ورزشی او این است که قرار است مشعل المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را حمل کند.

شباهت ها و تفاوت های «بهرام رادان» و «محمدرضا گلزار»

۱۶-
فعالیت‌هایی که گازار غیر از فضای بازیگری و فیلم داشته اغلب در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده است؛ از باشگاه بدنسازی گرفته تا اداره کافی‌شاپ و رستورانی که دراختیار دارد اما از کار و فعالیت‌های بهرام رادان غیر از حوزه بازیگری خبری منتشر نشده است.

۱۷-
رادان سعی می‌کند تا در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کند اما گلزار نسبت به این حوزه کاملا بی‌تفاوت است.

۱۸-
رادان تجربه بازی مقابل معتبرترین بازیگران را داشته از جمله خسرو شکیبایی، فاطمه معتمدآریا و لیلا حاتمی اما گلزار بیشتر با چهره‌ها هم بازی بوده مثل مهناز افشار، رضا عطاران، نیکی کریمی و...

۱۹-
از بین فیلم‌های محمدرضا گلزار تاکنون کارهایی مثل «مادر قلب اتمی» توقیف شده‌اند. در کارهای بهرام رادان هم فیلم «سنتوری» ابتدا توقیف شد و بعد در شبکه نمایش خانگی پخش شد. البته «زادبوم» هم توقیف بود اما این روزها قرار است اکران شود.

۲۰-
گلزار قبل از بازیگری در موسیقی فعال بود، بعد از فعالیت موسیقی خارج شد و بیشتر به بازی پرداخت اما دوباره به عرصه موسیقی بازگشت و از گروه آریان هم جدا شد تا حالا که چند قطعه را به‌طور مستقل ارائه کرده و چند کنسرت داخلی و خارجی با خوانندگان مختلف گذاشته است. رادان هم یکبار تجربه خوانندگی داشته و آلبوم «روی دیگر» را منتشر کرده که چند تک آهنگ نیز از او منتشر شده است.


منبع: روزنامه صبا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خواننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
10
11
یک تفاوت دیگه هم اینه که رادان عکسی داره که توش لبخند زده باشه ولی گلزار عکسی با لبخند نداره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
شاید شما عکس با لبخند ایشان رو ندیده اید
شیرین
|
Germany
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
3
10
با سلام شما گفته بودید که آقای بهرام رادان با گلشیفته و حامد بهداد زوج هنری قوی بودند درسته اما به نظر من در بارکد با آقای محسن کیایی هم زوج هنری بسیار خوب و قوی بودند
تینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
17
13
اخی نویسنده محترم چقد شما نسبت به گلزار عقده دارین بهرام رادان توی رز زرد و شمعی در باد افتضاح بود اگر با گلزار مشکل داری دیگه انقد لازم نبود تخریب کنی البته بنظرم یه لیوان اب خنک بخور و خیلی مسخرس که نمیگین گلزار مردمی هستن و رادان مغرور اقای رادان تو موسیقی هیچی نشدن در حالیکه گلزار موفق هستن از طرفی رادان از همجنسبازا اعلام حمایت کردن و خیلی زود و بدون هیچ دلیلی جز خوشتیپترین های جهان شدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
1
6
جفتشون عالین دمشون گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
12
8
بگین که رادان یک ادم مغرور و تازگیا داره مردمی بودن رو از گلزار یاد میگیره بگین اگ رادان اندازه گلزار محبوب بود الان همه صفحات داشتن مث گلزار تخریبش می کردن حالا دیگه رضا عطاران شده چهره لیلا حاتمی کوه یخ که تو همه فیلماش دهنش بازه و دوتا چشم بهت زده شده جز بزرگان اونوقت نیکی کریمی چهره هستش متاسفم براتون
سها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
1
3
سلام. این دیگه مقایسه نمیخاد معلومه بهرام رادان کجا محمدرضا گلزار کجا
دلیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
1
5
این برای همه اثبات شده هست که رادان از گلزار همیشه بهتر بوده هست و خواهد بود کسی هم نمیتونه جاشو بگیره کسایی هم که سنگ گلزارو به سینه میزنن و یقه جر میدن یه چند تا دختر بچه ان دخترای نوجوون که عاشق گلزار شدن هعی نگران نباشید یه مدت دیگه اگه خدا خواست و گلزار هم به جمع متاهلین پیوست اون وقته که عشق و عاشقی از سرشون نیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار