از عروس پرندگان در ایران چه می دانید؟
کد خبر: ۸۳۷
تاریخ انتشار: 2015 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
در حال حاضر بیش از 10 هزار قطعه پرنده دراج درشهرستان کازرون وجود دارد.
اداره حفاظت محیط زیست کازرون با اعلام اینکه کازرون محل زاد و ولد دُرّاج است با هدف حفاظت از این پرنده،همایشی با عنوان دراج عروس پرندگان در کازرون برگزار کرد.

دراین همایش علی اکبر صفایی رییس اداره حفاظت محیط زیست کازرون گفت:این شهرستان یکی قطب های مهم زاد و ولد دراج در استان فارس است و باید در زمینه حفاظت از این گونه پرنده در این شهرستان توجه بیشتری کرد. 

از عروس پرندگان چه می دانید؟

همچنین جمال خداپرست کارشناس مسوول محیط زیست کازرون گفت:در شهرستان کازرون پرنده دراج روبه انقراض بود که با فرهنگ سازی بین مردم واجرای پروژه های آسیب شناسی که انجام شده است در حال حاضر بیش از 10 هزار قطعه پرنده دراج درشهرستان کازرون وجود دارد. وی گفت :از این گونه ها حفاظت می شود و شهرستان کازرون در استان فارس قطب پرنده دراج معرفی شده است.

در این که همایش چهارشنبه شب در سالن کنفرانس شهرداری کازرون با حضور جمعی از مسوولان و تشکل های دوست داران دریاچه پریشان برگزار شد علی قاسمپور یکی از پرنده فروشان کازرون اعلام کرد که درحمایت از حفظ پرندگان وحشی از این تاریخ شغل پرنده فروشی را که امورش از آن می گذشت تعطیل خواهد کرد و عضو همیار افتخاری محیط زیست شد.

شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
 
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار