حذف 40 دقیقه از فیلم رستاخیز
کد خبر: ۸۲۷۳
تاریخ انتشار: 2015 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
سید محمد حسینی در حاشیه مراسم اختتامیه همایش بسیج اساتید اظهار داشت: فیلم رستاخیز در آن اشکالات زیادی وجود دارد که سبب به وجود آمدن برخوردهایی به ویژه در قشر متدین جامعه شده است.

وی تصریح کرد: در واقع یک داستان عشقی که در این فیلم وجود داشته و اصلا ضرورت به نمایش گذاشتن و ارتباط دادن آن با واقعه‌ای مثل عاشورا وجود نداشته مشکل ساز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق خاطرنشان کرد: همچنین اشکالات تاریخی نیز در این فیلم وجود داشته که سبب شده در تجدید نظرها حدود 40 دقیقه از فیلم حذف شود.

حسینی افزود: این فیلم هم اکنون به مرحله‌ای رسیده که قابل قبول بوده و می‌توان آن را نمایش داد تنها اشکالی که هم اکنون به این فیلم وارد شده این است که چهره حضرت ابوالفضل العباس(ع) به نمایش گذاشته شده و برخی از مراجع نسبت به این موضوع انتقاداتی را وارد کرده اند.

وی با بیان اینکه این فیلم می‌توانست بهتر از اینها ساخته و به نمایش در بیاید تصریح کرد: با این حال هر اثر فرهنگی و هنری ایراداتی دارد اما رستاخیز با تغییراتی که در آن ایجاد شده و رفع اشکال دیده شدن چهره حضرت ابوالفضل العباس با جایگزین کردن نور می تواند تأثیرات خوبی در جامعه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق در ارتباط با اجرایی نشدن قانون مطبوعات خاطرنشان کرد: دولت در زمینه شعارهایی که داده به خوبی عمل نکرده است.

حسینی افزود: دولت با شعار بالا بودن سعه صدر وارد عمل شده و رئیس جمهوری گفته بودند که حتی دانش آموزان هم می‌توانند به نقد عملکرد بپردازند و وقتی این صحبت‌ها به میان می آید توقع می رود با کسانی که نسبت به عملکرد دولت انتقادهایی دارند بهتر عمل شود.

وی تاکید کرد: بهتر است در چنین شرایطی و دولتی که با این شعارها به میدان آمده است نسبت به منتقدان بهتر عمل شود نه اینکه تذکرات و توقیف‌ها متوجه نیروهای نظام بوده و کسان دیگری که خط قرمزهای سیاسی را نادیده می گیرند مصون باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق تصریح کرد: اگر تمام دستگاه‌ها به قانون مطبوعات همانگونه که گفته شده است عمل کنند کمتر اعتراضاتی را شاهد هستیم.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار