چرا پیراهن عرق کرده ی فوتبالیست ها میلیون ها دلار فروخته می شود؟
کد خبر: ۸۲۷۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 17    -    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
در نقد هنرمند محوری افراطی؛
مانزونی در برهه‌ای، بادکنک‌هایی را تحت عنوان «بازدم هنرمند» به بازار هنر عرضه کرد. این‌ها یک سری بادکنک‌های سفید یا آبی بودند که باد شده و به پایه‌های چوبی متصل بودند که بر روی آن پایه‌ها نوشته شده‌بود: «پیرو مانزونی - بازدم هنرمند» اثری که با استقبال زیادی رو به رو می شود.
 
چرا پیراهن عرق کرده ی فلان فوتبالیست به هزاران دلار فروخته می شود؟
 
چرا پیراهن عرق کرده ی فلان فوتبالیست به هزاران دلار فروخته می شود؟به گزارش «تابناک با تو»؛ پیرو مانزنی نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی در نقد هنر مدرن دست به اعمال عجیی زد مانزونی در برهه‌ای، بادکنک‌هایی را تحت عنوان «بازدم هنرمند» به بازار هنر عرضه کرد. این‌ها یک سری بادکنک‌های سفید یا آبی بودند که باد شده و به پایه‌های چوبی متصل بودند که بر روی آن پایه‌ها نوشته شده‌بود: «پیرو مانزونی - بازدم هنرمند».اثری که با استقبال زیادی رو به رو می شود.
 
پیرو مانزونی در اقدام بعدی مدفوع خود را در ۹۰ قوطی کنسرو جای داد و بر آنها اتیکتی با عنوان «مدفوع هنرمند» به انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی چسبانده و بر روی سطح بالایی هر قوطی شماره‌هایی را از یک تا ۹۰ درج و همهٔ آنها را به امضای خویش رسانید. وزن هر یک از این قوطی‌ها که شمایل کنسرو را دارای سی گرم بود. مانزونی شروع به فروش این مجموعهٔ هنری خویش کرد و هر قوطی را به قیمت طلای هم وزن آن به بازار هنر عرضه کرد.
 
چرا پیراهن عرق کرده ی فلان فوتبالیست به هزاران دلار فروخته می شود؟ 
خرید قوطی های مدفوع هنرمند هم قیمت با هم وزن آن قوطی از طلا شد و حتی گالری مشهور تیت لندن به قیمت 22300 پوند و سپس در سال 2007 در حراج ساوسبی به قیمت 124000 یورو آن‌ها را معامله کردند.

مانزونی می خواست نشان دهد در عصر تولید انبوه اثر هنری مدرن نفس تولید اثر مهم نیست بلکه خود هنرمند است که هر چه بخواهد تولید کند به عنوان نشانه ای ارزشمند مورد استقبال قرار بگیرد. امروزه این نگاه نه تنها به هنرمندان بلکه به تمام چهره های معروف بین المللی اعم از سیاست مدار، ورزشکار ،بازیگر سینما و خواننده پاپ و....اشاعه پیدا کرده است.
 
چرا پیراهن عرق کرده ی فلان فوتبالیست به هزاران دلار فروخته می شود؟ 

در آمریکا عده ای برای اینکه یک وعده شام در کنار هیلاری کلینتون یا ترامپ یا فلان ستاره هالیود بخورند حاضر به پرداخت دهها و صدها هزار دلار هستند، یا پیراهن عرق کرده فلان فوتبالیست چندین هزار دلار به فروش می رود، شلوار پاره و افتاد جاستین بیبر و مدل ریش عجیب ریش و تتو های فلان خواننده رپ در سراسر دنیا به عنوان مد مورد استفاده قرار می گیرد.

برهنه شدن و فحاشی در آثار فلان خواننده به عنوان یک حرکت آوانگاراد مورد تحسین قرار گرفته و مدام در دنیا تقلید می شود. این همان مدفوع کنسرو شده مانزونی است که روز به روز در حال فراگیر شدن است.
 
 
فرهاد قنبری
@IranSociology

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
1
تا وقتی انسانهای احمق متولد میشوند وزندگی میکنند این مسائل عادی هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
یکی از هزاران نمونه جهالت مدرن در دوران روشنفکری که دست اعراب زمان جاهلی را از پشت بستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار